מדפי הסופרים מלאים מוצרים ומותגים שונים של חיתולים וטמפונים


מדפי הסופרים מלאים מוצרים ומותגים שונים של חיתולים וטמפונים. זה מייצר אשליה של בחירה חופשית ותחרות, כשבפועל השוק נשלט על ידי יבואנים ויצרנים מונופוליסטיים. לכן לא פלא שיצרנית הענק קימברלי קלארק, ניצלה בימים האחרונים את עליות המחירים בתחומים השונים כדי לייקר את מותג החיתולים המוביל האגיס – צפו בעו"ד

רחל גור, מנהלת תחום הממשלה שלנו עם ההסבר המלא בחדשות כאן 11:
שוק החיתולים נשלט על ידי יבואן בלעדי ויצרן מקומי ענק שמחזיקים יחד ב-90% מהשוק. בשוק הטמפונים התמונה דומה ושלוש חברות ענק שולטות ב-85% מהשוק. כדי להגביר את התחרות ולהוריד מחירים, מגוון רחב של מוצרי צריכה בסיסיים בתחום התמרוקים קיבלו הקלות ברפורמה בייבוא. העניין הוא שדווקא החיתולים ומוצרי ההגיינה הנשית הוחרגו מהמסלול הבינלאומי שמהווה את לב הרפורמה, כתוצאה מכיפופי ידיים בין משרד הכלכלה ומשרד הבריאות. הויכוחים האלה פוגעים קשות באפקטיביות של הרפורמה ובאפשרות לירידת מחירים.
כיום יש עוד כ-100 מוצרי צריכה בסיסיים שמחויבים לתקן ישראלי ייחודי שמקשה על הייבוא שלהם, לא רק טפונים וחיתולים אלא גם מזגנים, שטיחים, ילקוטי בית ספר ועוד. אנו קוראים שוב למשרד הכלכלה ומשרד הבריאות לסגור את הפרצה, לבטל את התקנים הייחודים ולאפשר לציבור הישראלי ליהנות מתחרות אמיתית שתקל על יוקר המחייה.
היו חלק מהשינוי, הצטרפו ללובי הציבורי: https://lobby99.org.il/join


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן