דאגנו שמשרד האוצר לא יחמוק מפיקוח של רשות הרגולציה

בקרוב תוקם רשות רגולציה חדשה – דאגנו שהיא תשרת את הציבור והעסקים הקטנים, שלעיתים הולכים לאיבוד בין הכללים השונים שמפרסמות הרשויות הממשלתיות.
משרד האוצר, מיוזמי הרפורמה, רצה להחריג תחומים שלמים, שב"מקרה" נמצאים בתחומי אחריותו, מהחוק – כמו מיסוי, פיקוח מחירים ומכרזים. אנחנו חששנו שהנושאים האלו, בנוסף לחוק ההסדרים שהוחרג, הם נושאים קריטיים, שהיעדר פיקוח עליהם יסייע דווקא לחברות הענק ולטייקונים – צפו בסמנכ"לית הלובי שדאגה להעיר זאת בפני חברי הכנסת בדיונים.
בנוסף, דאגנו לשיפורים משמעותיים נוספים בחוק, לטובת הציבור:
1. הצלחנו להוביל לשקיפות חסרת תקדים ברשות הרגולציה שתהיה חייבת לפרסם עם אילו גורמים היתה בקשר בנוגע לכל רגולציה, כדי לוודא שמי שהשפיע על עיצוב הרגולציה לא יהיו רק החברות הגדולות.
2. הצלחנו להכניס חובה על השרים להתחיל תהליך מינוי של נציגי ציבור מספיק זמן מראש כדי לוודא שהרשות לא תתנהל כאשר כיסאות נציגי הציבור, ריקים.
3. הצלחנו להבטיח שהרגולטורים הפיננסיים יצטרכו גם הם לשקול שיקולי תחרות בקביעת רגולציה חדשה.
4. הצלחנו להבטיח שרשות הרגולציה תהיה רשות מייעצת שתוכל לתת המלצות עקרוניות בלי כניסה לתוכן הרגולציה עצמה, כדי לא לפגוע בסמכות הרגולטורים.
5. הצלחנו למנוע החרגה מהחוק של הפיקוח על תחומי העבודה של משרד האוצר – כמו תחומי המיסוי, פיקוח המחירים והמכרזים כך שכעת הממשלה תוכל להחיל עליהם את החוק.
6. הצלחנו לוודא שהרשות תצטרך לשמוע גם את העסקים הקטנים וארגוני צרכנים כשמחליטה איזה רגולציה צריך לשפר. ועוד ועוד…
בדיוק בשביל רפורמות ענק סבוכות כאלה, בהן הלוביסטים של הטייקונים לא הפסיקו "לבחוש" צריך לובי ציבורי. הצטרפו אלינו https://lobby99.org.il/join

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן