שומרים על הילדים שלנו או על הרווחים שלהם?

הורים לילדים קטנים? דעו שהחל מה-1.8 אתם מחויבים להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב ומינואר הקרוב אי-עמידה בתקנות תוביל לסנקציות של קנס וצבירת נקודות. לפני מספר חודשים השתתפנו בדיונים בכנסת על התקנות שקבעו את החובה הזו ואף ביקשנו בדברינו מחברי הכנסת לוודא שהמהלך הזה לא מקודם ביוזמת לוביסטים או יועיל לרווחיותה של חברה אחת בלבד (בסרטון).
בניגוד לנוסח המקורי, שדרש כי המערכות יקבלו את אישור מכון התקנים, בסוף נקבע כי ניתן להשתמש בכל מערכת שמשווקת כדין במדינות האיחוד האירופי, ארה״ב או קנדה. כלומר, כל אחד יכול להזמין מערכת כזו באינטרנט ואין צורך שהמערכות הללו יקבלו אישור מגוף מסוים.
לכן הופתענו מהפרסום שעלה באתר משרד התחבורה של רשימת ״מערכות התרעה המאושרות לשימוש״, שנכון לעכשיו כוללת 3 מערכות בלבד. לאחר בירור שערכנו מסתבר שהרשימה הזו חלה רק על יבואנים מסחריים (מי שקונה יותר מ-4 מערכות) – כיוון שמדובר ב״מוצר בטיחות״ אז בייבוא מסחרי המערכת נדרשת לעבור אישור.
אם מזמינים באופן אישי **אין צורך לקנות מהמערכות המאושרות** – אפשר למצוא את 3 המערכות הללו במחירים זולים יותר באינטרנט (לא דרך היבואנים שמופיעים באתר משרד התחבורה) או לקנות מערכות אחרות שלא מופיעות ברשימה, כל עוד הן משווקות כדין במדינות האיחוד האירופי, בארה״ב או בקנדה.
אנחנו חוששים שהרשימה שפורסמה באתר משרד התחבורה עשויה להטעות את הצרכנים, שיחשבו שניתן לקנות רק את 3 המערכות הללו, למרות שיש מערכות נוספות (וזולות יותר) אותן ניתן להתקין. יחד עם השותפים שלנו מ״רווח נקי״, פנינו למשרד התחבורה בבקשה שיבהיר את הנושא (לקריאת הפנייה: https://bityl.co/737x) ויבדוק כיצד המידע המוטעה הזה הגיע לאתר האינטרנט של המשרד.
חשוב לציין כי כלובי ציבורי, שפועל אך ורק בנושאים שנבחרו על-ידי החברים, המנדט שלנו לעיסוק בנושא מוגבל לנושא ההון-שלטון ולקשר שבין החברות המסחריות לחקיקת החוק, ולא לשאלה האם התקנות הללו מוצדקות או לא.
עזרו לנו להמשיך לשמור על האינטרס הציבורי אל מול האינטרסים של החברות המסחריות: https://bit.ly/3bZd3NX

 

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן