כנגד כל הסיכויים הצלחנו לצמצם משמעותית את העלאת הריכוזיות במשק

ועדת הכספים אישרה היום תקנות שיגדילו את ההשקעות של גופי הפנסיה בפרויקטי תשתית, מה שיגדיל את הריכוזיות במשק בצורה מסוכנת. בזכות העבודה שלנו ושל ח״כים רבים ששיתפו איתנו פעולה, התקבלה פשרה משמעותית שגם מצמצמת את הפגיעה הצפויה וגם מונעת השקעה בתשתיות של דלקים מזהמים. צפו בדברים של עו"ד לינור דויטש, מנכ"לית הלובי, היום בדיון:
**
6 גופי הפנסיה הגדולים מנהלים 1.8 טריליון ש״ח (!) של כספי הפנסיות של הציבור. לבעלי השליטה בגופים הללו יש השפעה עצומה על המשק וכך גם השפעה על הפוליטיקאים והחלטות הממשלה. אך הם לא מסתפקים בזה.
תקנות חדשות שפרסם משרד האוצר ביקשו להגדיל את הכח שלהם והאפשרות שלהם להשקיע בפרויקטי תשתית מ-20% ל-49%, פי 2.5, מה שיגביר את השליטה שלהם בנתח משמעותי מהתשתיות במדינה ויגדיל את הריכוזיות במשק.
כשהדיון הובא תחילה לוועדת כספים, בנוכחות שר האוצר והממונה על שוק ההון בעצמם, התקנות האלו היו אמורות לעבור בלי בעיה. אולם עבודת לובי מאסיבית שעשינו לפני הדיון גרמה לכך שהח״כים התעמקו בחומרים ושאלו שאלות קשות. זה הוביל לדיון נוסף וארוך שהתקיים היום, אליו כבר הוזמנו גם הממונה על התחרות, ראש רשות ניירות ערך ובנק ישראל.
בשורה התחתונה, אחרי שעות רבות של דיון, התקבלה פשרה משמעותית ב-2 היבטים: האחד, הורדת האחזקות של גופי הפנסיה בפרויקטי תשתית גדולים ל-35% (במקום 49%) וחיוב מעקב של ועדת הכספים אחרי השפעת התקנות. ההישג השני היה שהצלחנו להחריג מההעלאה הזו חלק מהדלקים המזהמים.
רוצים להודות לח״כים שבזכותם הגענו להישג הזה: מיקי לוי, גלעד קריב, מוסי רז, יואב סגלוביץ׳ וגם יו״ר הוועדה משה גפני.
כדי שיהיה מי שייצג את קול הציבור בדיונים קריטיים כאלו – הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי ועזרו לנו לגייס לוביסטים ציבוריים נוספים שייצגו אתכם/ן במסדרונות הכנסת: https://bit.ly/3f96vNw

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן