דורשים מהממשלה הבאה שתורכב: תוציאו אותנו כבר מהפקקים

עומסי התנועה הכבדים שפקדו את כבישי ישראל בחול המועד נתנו לנו תזכורת עגומה לפקקים שהיו כאן לפני משבר הקורונה, אך הם גם פרומו לפקקים שצפויים בעתיד הלא רחוק ככל שהמשק יצא מהמשבר. אחד האתגרים הגדולים שעומדים בפני הממשלה הבאה הוא השקעה משמעותית בתחבורה הציבורית.
בכתבה של ליאל קייזר, ששודרה ב'כאן', בדקו ומצאו שאמנם בתקופת הקורונה אנשים עברו לעבוד מהבית אבל גם לא הפסיקו לרכוש מכוניות. הממשלה מצידה לא ניצלה את התנאים המיוחדים של התקופה להשקעה מסיבית בפיתוח התחבורה הציבורית. לכן כעת, ללא תכנית עבודה דחופה, הכבישים שלנו יישארו עמוסים פי 3.5 מהממוצע במדינות ה-OECD.
ימי חול המועד הדגימו את עומק המחדל של התחבורה הציבורית, כי התחבורה הציבורית למקומות הבילוי והטבע אפילו גרועה יותר מהתחבורה למרכזי התעסוקה. בחלק מהמקומות היא למעשה איננה קיימת כלל. ברגע שאין אלטרנטיבה נוחה, אנשים יבחרו לעמוד שעות בפקקים. איזו ברירה יש להם?! לא להגיע או לנסוע שעות רבות עוד יותר בתחבורה הציבורית.
אז מה הממשלה הבאה צריכה לעשות? לקידום התחבורה הציבורית אין פתרון קסם אחד וחייבים להשקיע במגוון פתרונות כדי שנוסעי הרכב הפרטי יסכימו לצאת ממנו ולעבור לתחבורה הציבורית.
בטווח הקצר – צריך להשקיע במערכת אוטובוסים נוחה זמינה ואמינה, עם תדירות גבוהה ואוטובוסים שנוסעים על נתיבי תחבורה ציבורית (שיסומנו בזריזות על נתיבים קיימים) כדי שלא יתקעו בפקקים. צריך להרחיב גם פתרונות של תחבורה גמישה בלי מסלול קבוע, כזו שניתן להזמין באפליקציה. צריך גם "לנהל את הביקוש", למשל להטיל אגרת גודש על מי שבוחר לנסוע לתוך המטרופולינים הצפופים לבד ברכב פרטי בשעות העומס.
אומנם בשנים האחרונות ההשקעה בתשתיות התחבורה הציבורית עלתה, אך היא תהיה חייבת להמשיך ולעלות כדי לסגור את פער התשתיות הענק שקיים בינינו לבין מדינות מפותחות אחרות. כדי שמשבר התחבורה לא יגיע למצב שבו אי אפשר לזוז או לצאת מהשכונה – הממשלה הבאה תצטרך לשנות את האופן שבו מתכננים את הערים והשכונות שלנו ואת התחבורה הציבורית בהן.
בשנים האחרונות עסקנו רבות בתחבורה הציבורית, בכל מיני תחומים. כתבנו תכנית מפורטת להוצאת ישראל מהפקקים, סייענו לקדם במנהל התכנון כללי תכנון ערים מוטה תחבורה ציבורית, פעלנו לשיפור תחנות האוטובוס, לצביעת נת"צים, ואנחנו ממשיכים לעסוק בעוד הרבה זוויות, כי יש עוד כל כך הרבה מה לשפר על מנת להפוך את התחבורה הציבורית לאלטרנטיבה ממשית לרכב הפרטי ולהוציא את המדינה מהפקקים.
רוצים לסייע לנו לצאת מהפקקים? הצטרפו ללובי 99 https://bityl.co/6Ga3
#דוחפים_תחבצ

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן