שוב תאגידי הענק מנסים לעשות סיבוב על חשבון העסקים הקטנים והעצמאיים

שוב תאגידי הענק מנסים לעשות סיבוב על חשבון העסקים הקטנים והעצמאיים
חלקים גדולים מהמגזר העסקי נאבקים בימים אלו על השרדותם, וממתינים להחלטה על מתווה הפיצוי לעסקים, שמטרתו לסייע להם לשרוד. אך העוגה אינה אינסופית, וצריך לחלק אותה בצורה נכונה – והשאלה הנשאלת היא לא מי נפגע, אלא מי ישרוד את המשבר ללא סיוע ומי חייב את העזרה כדי לשרוד? במילים אחרות – למי תהיה פגיעה ברווחיות לעומת מי בסכנת סגירה. בעצם, כל כסף שיעבור לעסקים הגדולים יגיע על חשבון פיצויים לעסקים הקטנים והעצמאיים. ולכן, אסור שמקבלי ההחלטות יכנעו למאמצים המופעלים מאחורי הקלעים כך שגם חברות עם מחזור שנתי של מעל 400 מיליון שקלים יקבלו פיצוי.
ניסיון העבר, משבר בקורונה כדוגמה, מוכיח שהעסקים הגדולים יכולים לספוג כמה חודשים קשים. נכון, הרווחים שלהם ייפגעו, אבל אח״כ הציבור יחזור לקנות והם יחזרו לשגרה. יותר מזה, ככלל יש לעסק גדול גישה רחבה יותר לגיוס הון ואשראי, ׳שומנים׳ בהם אפשר לקצץ כמו שכר מנהלים גבוה, כוח מיקוח משמעותי יותר מול ספקים ויתרות מזומנים גבוהות יותר. ולכן הסיכוי שלהם לשרוד גדול לאין שיעור מעסק קטן.
צפו בדיון הסוער שבו השתתפה מנכ״לית הלובי, עו״ד לינור דויטש. בזמן שקיבלה הרבה חיזוקים מטעם ח״כים שונים, נראה שרשתות המסחר הגדולות זכו לייצוג בולט ורועש במיוחד, אך מה עם עשרות אלפי העסקים הקטנים והבינוניים, אשר אין מי שיזעק את זעקתם ואין ביכולתם להעסיק לוביסטים חזקים?
במלחמה על תקנות וחוקים, אנחנו שם תמיד כדי להלחם למען האינטרס הציבורי הרחב. הצטרפו עוד היום


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן