איך הסופרים גורמים לנו לשלם יותר במסווה של ״מבצע״?


החגים כבר תכף כאן, ואוטוטו כל הסופרים ייצאו במבצעים. אבל מבדיקה שערכנו עולה שהמבצע ה״מטורף״ הוא הרבה פעמים רק טריק של ענקיות המזון ורשתות הסופרמרקט. צפו בדברים של מנכ״לית הלובי, עו״ד לינור דויטש, בתוכנית חיסכון:

בחצי השנה האחרונה אנחנו עוקבים אחרי המחירים בכ-400 סניפי סופר מרשתות שונות, והנתונים שבדקנו מראים את השיטה – קודם מעלים את מחיר המחירון ואז עושים ״מבצע״, כך שבפועל המחיר אחרי מבצע קרוב למחיר הישן. כך הספקים והסופרמרקטים מרוויחים פעמיים: ראשית כי הם גורמים לנו לחשוב שקיבלנו עסקה מעולה, ושנית כי הם מנרמלים את המחיר הגבוה, אליו המחיר "יחזור" בסוף המבצע.
לאחרונה הרשות להגנת הצרכן פרסמה טיוטת הצעת חוק שאמורה לפתור חלק מהבעיה הזו. אנחנו נמשיך לקדם את הנושא כשהכנסת תחזור לפעילות.
המאבק נגד ההטעיה שלנו כצרכנים נמצא גם בידיים שלכם – הצטרפו אלינו- https://bit.ly/3SgjOxw


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן