ידע זה כח – נתוני המחירים שיכולים לשנות את כללי המשחק בשוק המזון

כדי לנצח במאבק על יוקר המחיה צריך נתונים – ואנחנו ממשיכים לפתח את מאגר מחירי הקמעונאים.

ראשית, הרחבנו את המאגר ומאז 'מרד הפסטה' שהובלנו במרץ, אנחנו בודקים באופן חודשי את טבלאות המחירים במעל 400 סניפי סופרמרקט, משש הרשתות הגדולות ביותר. הבדיקה העדכנית ביותר היא מחירי ה-1 באוגוסט.

שנית, זיהינו בעיה ופעלנו כדי לפתור אותה. מרבית הרשתות לא מדווחות באופן תקין על זהות הספק של המוצרים. לדוגמא, ברשת רמי לוי מרבית המוצרים מדווחים עם יצרן "לא ידוע". בשופרסל, אותו יצרן עשוי להיות רשום בדרכים שונות – תנובה רשומה כ"תנובה"; "תנובה בעמ"; "תנובה – חלב". הבלגאן הזה מקשה לנתח את שינויי המחירים: מי העלה מחירים? האם ספק מסוים העלה מחירים באופן כללי, או רק מול רשת מסוימת? כדי לפתור זאת, בנינו מערכת שלומדת מהרשתות השונות באמצעות אלגוריתם. כך הצלחנו למפות את היצרנים של מעל 40,000 מוצרים – מיפוי שיכול לסייע ולטייב את ניתוח שוק המזון.
לצערנו, עדיין יש מספר גדול של מוצרים שלא זוהו באופן מוצלח על ידי המערכת, ולכן הפיתרון כרגע הוא חלקי בלבד.

אנליסטים.יות וחובבי דאטה – אנו מזמינים אתכן ואתכם להצטרף למאות האנשים שכבר הורידו את המאגר שלנו, ולנסות לדלות תובנות מהנתונים. אם תגיעו לממצאים מעניינים, נשמח שתשתפו אותנו לתועלת הציבור. המאגר והסברים נוספים לגביו זמינים כאן: https://bit.ly/PastaData

יתר האנשים שנמאס להם לשלם ביוקר בסופר – חזקו אותנו במאבק נגד יוקר המחיה והצטרפו אלינו: https://bit.ly/3w2SdYi


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן