פרק 40 של #מלכוד99, והפעם: רשויות מטרופוליניות


חשבת פעם שהמסלול של האוטובוס שמגיע מהבית לעבודה שלך פשוט לא הגיוני? זה קורה, בין היתר, כי מי שמתכנן את המסלול הזה הוא לא הרשות המקומית שבתחומה הקו עובר, אלא פקידי משרד התחבורה שיושבים בירושלים.

הרפורמה שאמורה לשנות את זה, ולתת את הסמכות לתכנן קווי אוטובוס לרשויות שיושבות בשטח ולא למשרדי הממשלה נקראת ״רשויות תחבורה מטרופוליניות״. מדברים על הצורך בה מאז שנות ה-70, אך היא צפויה לצאת לפועל רק בחוק ההסדרים הבא (אלא אם יהיו בחירות ואז הכל צפוי להתעכב עוד).
בפרק הקרוב בפודקאסט שלנו נשוחח על החשיבות של רשויות מטרופוליניות כפיתרון לבעיות רבות בתחבורה הציבורית; על מה קורה בעולם ומדוע הן עד עכשיו לא קמו בישראל; ועל הסיבה שבגללה חייבים להעביר את הרפורמה הזו מהר ככל הניתן. לשם כך, נפגשנו עם סיון שמואלוביץ׳, מנהלת קשרי ממשל ומדיניות ב15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל, ועם הכלכלנית מרב דוד – Merav David, סמנכ"לית לובי 99 והלוביסטית המרכזת את תחום התחבורה הציבורית בלובי.
להאזנה וחומרים נוספים באתר הפרק >>> https://bit.ly/milkud40 או בכל פלטפורמת הסכתים לבחירתכם.


 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן