אילו ספקים העלו מחירים? מה הסניפים היקרים ביותר? ולמה אין ממשק פשוט שמאפשר לציבור הרחב לשחק בדאטה? מחאת #מרדהפסטה נגד מחירי המזון המופקעים, הצליחה להביא לביטול עליות מחירים, ולהקמת צוות ממשלתי שיבחן את הריכוזיות בשוק המזון.
בפרק הקודם בתחום הצרכנות, דיברנו עליה, ולמדנו על התפתחותה משלב גיבוש הרעיון, דרך יצירת השיח הציבורי ועד לעבודה המקצועית של לובי 99 מול שרים, חברי כנסת ורגולטורים, שמטרתה למנף את המחאה והגב הציבורי לטובת שינויים מבניים. לצד כל אלו, התנהל מחקר שלם, במסגרתו הקימה מחלקת המחקר של לובי 99 מאגר נתונים ענק, המנתח את שוק המזון הישראלי.
בפרק הקרוב, נפגשנו עם מנהל מחלקת המחקר אריאל פז-סוויצקי, לשיחה על המחקר הראשוני שהוליד את "מרד הפסטה" ועל פרויקט הדאטה הגדול.
להאזנה וחומרים נוספים באתר הפרק >>> https://bit.ly/milkud37 או בכל פלטפורמת הסכתים לבחירתכם.