הייטקיסט/ית? "חוק האנג'לים" יקדם מיליארדרים על חשבונך

חוק האנג'לים, שעבר השבוע את אישור הממשלה, הוא לא יותר ממתנה של עשרות מיליוני שקלים למספר מצומצם של מיליארדרים – והכל בכסות של עזרה להייטק.

החוק בא לפתור בעיה שאיננה קיימת: "חוסר השקעות בחברות הייטק", ומעניק הטבת מס בלתי מוגבלת למי שעשה אקזיט ומשקיע שוב את כספו בחברות הייטק. החוק חסר היגיון, משום ששיקולי מס הם שוליים בהשקעות המניבות תשואות פנומנאליות. מעבר לזאת, החוק יוצר עיוותים בהקצאת המשאבים בענף ההייטק ואף עלול לגרום לכך שחברות סטארט-אפ צעירות, יתקשו לגייס כסף.
החוק עד כדי כך חסר היגיון שאפילו שגורמים בתעשייה הייטק עצמה, מתנגדים לו.

זו לא הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בחוק הזה, שמקודם על ידי הלוביסטים של האלפיון העליון. הוא נכלל בחוק ההסדרים הקודם, ורק בזכות עבודה מאומצת – הצלחנו להוציא אותו משם. לאחר שלא הצליחו לדחוף אותו לחוק ההסדרים, הלוביסטים הובילו לפרסומו כתזכיר חוק, שגם אליו התנגדותנו נחרצות.

בתחילת השבוע אושר החוק בוועדת השרים לחקיקה, וככל שיקודם (מה שתלוי, במידה רבה, במצב הפוליטי), אנו מתכוונים להילחם בשביל לעצור אותו או בשביל להכניס את התיקונים הנדרשים – כדי לצמצם את היכולת של האלפיון העליון להשיג הטבות מס מופלגות, על חשבון משלם המיסים וללא כל תרומה למשק ולכלכלה.

את כל הסיבות מדוע החוק מיותר, אינו צודק ויצור עיוותים קשים בהקצאת המשאבים בשוק ההייטק, תוכלו למצוא בנייר שהוצאנו ביחד עם רווח נקי (לינק בתגובה הראשונה).

כדי להילחם בלוביסטים של המיליארדרים – אנחנו צריכים אתכם איתנו! הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן