המחאה עובדת : משרד האוצר יבחן את פירוק חברות המזון

הצוות שהקים שר האוצר ליברמן לבחינת הריכוזיות בענף המזון יבחן את הצעתנו לפירוק חברות הענק כחלק מהפתרונות שיציע לצמצום הריכוזיות בענף, כך חשף אתמול עיתון "דה מרקר". כל זה לא היה קורה ללא מחאה ציבורית אפקטיבית.

ההחלטות של ליברמן מעידות עד כה שהוא מעוניין במסקנות מהירות שישפיעו על מבנה שוק המזון. בראש הצוות הוצב מנכ"ל משרד האוצר רם בלניקוב, איש מדיניות ותיק ומנוסה, ונקבע כי המסקנות יוגשו בעוד כחודש – כפי שביקשנו במכתב לשר האוצר ליברמן שבוע קודם לכן.

אז איך אנחנו מציעים לפרק את המונופולים?
במדפי הסופרמרקט שולטים 5 יצרני מזון ענקיים ו-2 יבואנים בלעדיים. זאת אומרת שכמעט כל מוצר בסיסי שתקחו מהמדף שייך למונופול, או במקרה הטוב יש 2-3 יצרנים גדולים.
הסיבה לשליטה האבסולוטית הזו על מדפי הסופרים היא שלכל אחת מחברות הענק האלה יש רשימה ארוכה של מותגים חזקים שרשתות השיווק לא יכולות בלעדיהם ולכן לא מתמקחות על המחיר וגוזרות מהמצב קופון שמן.

ניתוח שערכנו מבהיר שהבעיה המרכזית היא התלות של הסופרמרקטים באותם יצרנים ויבואנים ענקיים. לכן הדרישה שלנו היא לפצל חברות שמחזיקות במונופולים במספר תחומים – אם יצרן מזון הוא מונופול בפסטה הוא לא יוכל להיות גם מונופול בתחום הקפה. כך הכוח של היצרנים והיבואנים הענקיים יפחת, מספר השחקנים בענף המזון יעלה והתחרות תגבר.

אנחנו נמשיך לפעול מול הממשלה כדי לקדם את המהלך הזה ועוד מספר צעדים כדי להוריד את מחירי המזון.
הצטרפו ועזרו לנו במאבק https://lobby99.org.il/join


Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן