יוקר המחייה : אימפריית אסם

כולנו מכירים את אסם – אחת מיצרניות המזון הגדולות בישראל. ממש גדלנו עליה, אבל מה שרובנו לא יודעים זה שגם היא גדלה עלינו. על חשבוננו. מאז שנות ה-70, אסם היא אימפריה שמתרחבת בשיטה עקבית – רוכשת עוד ועוד חברות וצוברת כח עצום מול רשתות השיווק, וכך מצמצמת את התחרות.

כיום יצרנית המזון העולמית נסטלה, שולטת באסם ב-100%, כך שאסם לא בדיוק חברה ישראלית. למעשה היא הפכה להיות הזרוע הישראלית נסטלה, ואפילו קיבלה ממנה ציון לשבח – מקום 5 בעולם, על היותה מדינה רווחית (כלומר, יקרנית) במיוחד במוצרי נסטלה.

רובנו אולי מכירים את אסם מהפסטות, הביסקוויטים והבמבה, אבל אסם שולטת על מותגים רבים:

אם קניתם מוצרי טבעול? קניתם אסם.
סלטי צבר? אסם.
מטרנה לתינוק? אסם.

והרשימה עוד ארוכה.

לאור העוצמה הרבה שלה, היא הוכרזה כמונופול במספר ענפים, מה שאומר, לפי חוקי התחרות הכלכלית, שאסור לה לנצל את מעמדה כדי לפגוע בתחרות. אלא שלענקיות המזון יש שיטות שמסייעות להן לשמור את המחירים ברשתות השיווק גבוהים, ולוודא שמוצרים מתחרים לא יצליחו להיכנס למדפי הסופר.

הגיע הזמן להפסיק להיות פרייארים – מחרימים פסטה אסם


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן