האם אפשר לעצור את קרטל המזון?

מנכ"ל שופרסל ורמי לוי, מנהלי שתי רשתות השיווק הגדולות בישראל, הופיעו בפני וועדת הכלכלה של הכנסת כדי לתת דין וחשבון על העלאת המחירים בתחום המזון ונדרשו לענות על השאלה האם הם היו שותפים בקרטל ענק שנועד להעלות את המחירים לציבור. מולם עמדה סמנכ"לית המיזם, מרב דוד, שהזכירה לחברי הכנסת שישנה רשות ממשלתית שכל תפקידה הוא למנוע מצבים כאלו – רשות התחרות, שלמרות פניותינו החוזרות ונשנות, אינה עושה את תפקידה.

בדיון הסוער חשפנו בפני חברי הכנסת שעל אף שרשות התחרות בעצמה טענה בעבר שפתיחת סניפים חדשים של אותה הרשת באזור אחד מייצרת העלאת מחירים, היא איכשהו אישרה לשופרסל כמעט את כל הבקשות בשנים האחרונות לפתיחת סניפים כאלו בדיוק.

מי אשם ביוקר המחיה בישראל? רמי לוי יצא בהצגת זעם מהדיון לאחר שניסה להאשים את כולם בכך מבלי לקחת טיפונת של אחריות. אנחנו היינו שם כדי לספר לחברי הכנסת שאותו רמי לוי דורש עכשיו להעלות את שכר הדירה לכל הסניפים שהוא משכיר לרשת שלו וגם לעלות לעצמו את השכר ב 40% – מהלך שיזרים מזומנים ישירות לכיסו ויעלה את יוקר המחיה לכולנו.

גם נציגי רשות התחרות נכחו בדיון וטענו כי בכוונתם לקדם חקיקה נגד היבואנים הגדולים הבלעדיים. הם רק שכחו לציין שכבר לפני שנתיים נפגשנו איתם כדי לקדם הצעת חוק שעושה בדיוק את זה, ובאותה העת הם לא שיתפו פעולה.

אנחנו עובדים על מספר מהלכים והצעות חקיקה כדי לוודא שרשתות השיווק וחברות המזון הגדולות לא יוכלו לעשות מה שבא להן. רוצים לעזור לנו? הצטרפו עכשיו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןצרכנות

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן