שומרים על הציבור: גם בקורונה יהיה לו ייצוג בכנסת

אמנם תקופת הקורונה מעוררת קשיים בנוגע להשתתפות פיזית בדיוני ועדות הכנסת, אך כעת, בעקבות פנייה שלנו, גיבש יו"ר הכנסת נוהל חדש שהלוביסטים של הטייקונים והמגזר העסקי פחות יאהבו – נוהל שמחייב את ועדות הכנסת לאזן בין נציגים של המגזר העסקי לבין נציגי ארגונים חברתיים בדיוני ועדות הכנסת.

מספר רב מדי של פעמים הופתענו לגלות שעל-אף שהשתתפותנו, וכן השתתפותם של ארגונים חברתיים נוספים, אושרה רק באמצעות "זום", בטענה שרק חברי כנסת וגורמי ממשלה יכולים להגיע פיזית לדיון, נציגי המגזר העסקי – למשל מנכ"ל איגוד בתי ההשקעות או יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דווקא הגיעו פיזית לחדר הוועדה.

לא מדובר בהבדל "טכני" אלא הבדל מהותי ביכולת שלנו להשפיע על הח"כים, להציג את העמדה ולנהל עליה דיון וליצור שיח בלתי פורמלי עם חברי הוועדות, מחוץ למסך. אין סיבה שכשלטייקונים ולחברות החזקות במשק יש ייצוג בחדר הוועדה – לציבור לא יהיה.

שמחים שיו"ר הכנסת קיבל את בקשתנו והוציא נוהל מסודר לכלל הוועדות, כדי לוודא שהאינטרס של הציבור יישמר גם בתקופה הלא פשוטה הזו.

רוצים לעזור לנו לייצג את הציבור כנגד סוללות הלוביסטים של בעלי ההון? הצטרפו: https://bit.ly/3a1ioTt

#הוןשלטון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן