מה עשינו מול המונופולים ביבוא?

שלום, אני עו"ד רחל גור, מנהלת תחום ממשלה בלובי והלוביסטית הציבורית שאחראית על ה"מאבק במונופולים ביבוא", שנבחר ע"י חברי המיזם עוד ב-2019 והצטרף לרשימת הנושאים בהם הלובי מטפל. אנחנו משתדלים לעדכן על כל שלב במאבקים שאנחנו מנהלים, וכיוון שאנחנו פועלים בכמה זירות, לפעמים נוצרת הצפת מידע. לכן הכנו עבורכם סיכום קצר של העשייה שלנו לאחרונה בנושא:

מדובר בנושא עם השפעה ישירה על יוקר המחייה במדינה, ואחרי עבודת מחקר מעמיקה הבנו שהעיסוק שלנו בו צריך להתחלק ל-3 נושאים עיקריים.

1. הסרת חסמי ייבוא:
אחרי עבודה מאומצת הצלחנו לדאוג שחוק ההסדרים הנוכחי יכלול רפורמה מקיפה להפחתת בירוקרטיה בתחום היבוא – שצפויה לרסן את כוחו של מכון התקנים ע"י ביטול הבדיקות המקדמיות בנמלים ומעבר לייבוא על סמך תצהירים ואכיפה בשווקים, כפי שמקובל באירופה ובארה"ב. זאת כדי לאפשר לכמה שיותר יבואנים קטנים ובינוניים להיכנס לשוק ובכך לייצר תחרות שבסופו של דבר תקל על יוקר המחייה.

2. הגבלת כוחם של המונופולים בייבוא:
תחומי המזון והטואלטיקה נשלטים ע"י יבואניות ענק כמו דיפלומט ושסטוביץ שמייבאות את רוב מוצרי הצריכה הבסיסיים בארץ וכך משמרות מחירים גבוהים וריווחי עתק על חשבון הציבור. אנו עובדים על הצעת חוק שתמנע מהמונופולים ביבוא לפגוע בתחרות ובעיקר ביבואנים קטנים ומקבילים, ותקל על הטלת סנקציות עליהם.

3. שימור הפטור ממע"מ על חבילות מחו"ל ששווין עד $75:
מחקר כלכלי מקיף שערכנו העלה שהתחרות שנוצרה מהייבוא האישי היא גורם מרכזי להוזלת מחירים בארץ בשנים האחרונות, ובעיקר במוצרי צריכה בסיסיים, ממברשות שיניים ועד תחפושות לפורים. הפטור השפיע במיוחד על האוכלוסיות הכי חלשות, בפריפריה, במגזר החרדי ובחברה הערבית, שם העלייה בקנייה מקוונת מחו"ל הייתה חדה במיוחד בשנים האחרונות. אנו שמחים שבעקבות המאבק שלנו ההצעה לבטל את הפטור נגנזה בינתיים.

אנחנו נמשיך להיאבק טובת הציבור ולהורדת יוקר המחייה – היו הגב שלנו, הצטרפו כחברים בלובי הציבורי: https://bit.ly/2YGzlQV

#הוןשלטוןיבוא

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן