מה יקרה אם הפטור ממע"מ על חבילות מחו"ל יבוטל?

לפי פרסומים בתקשורת, משרד האוצר מעריך שביטול הפטור ממע"מ יכניס לקופת המדינה בין 1.5 ל-2 מיליארד ש"ח בשנה. בדקנו וגילינו שהנתון מנופח – בשנת 2019, היקף שוק הייבוא האישי כולו עמד על 5.3 מיליארד ש"ח. גם אם נניח שכל שוק הייבוא האישי מורכב מחבילות ששוויין פחות מ-$75, ולכן כולן פטורות ממע"מ, חשבון פשוט מראה שההכנסות מביטול הפטור לא יעלו על 900 מיליון ₪.

בנוסף, אם הפטור יבוטל – הדואר יצטרך לבנות מנגנון סינון חבילות ומערכת גבייה וסליקה דרכו תעבור כל חבילה, גם זו ב-5 ₪ מאלי אקספרס, ותעוכב לטובת גביית המע"מ. כל זה יוביל לייקור משמעותי של עלויות השילוח ולעיכוב בזמני האספקה. ואולי החשוב מכל: הצרכן לא יחווה את ביטול הפטור כחזרה למצב קודם, אלא כהטלה של מס חדש שיגרום לו לבחון את כדאיות הקנייה מחו"ל.

כל הגורמים הללו יקטינו משמעותית את ההכנסות הפוטנציאליות שעשויות להיווצר מביטול הפטור, ויגדילו את הרווחים של המתנגדים לפטור. רשתות האופנה הגדולות, הקניונים, איגוד לשכות המסחר והיבואנים הגדולים מפעילים גדודים של לוביסטים בשנים האחרונות במטרה לבטל את הפטור ממע"מ ולחסום את התחרות מחו"ל.

חשוב לזכור, שבשנים האחרונות התחרות מחו"ל הובילה להוזלה משמעותית של מוצרים בארץ, ממברשות שיניים ועד תחפושות. הפטור הזה השפיע במיוחד על האוכלוסיות הכי חלשות בפריפריה, במגזר החרדי ובחברה הערבית. אם הוא יבוטל – הם יאבדו את אחת האפשרויות היחידות שיש להם לעקוף את המחירים הגבוהים בארץ ולהזמין מוצרים בסיסיים כמו ביגוד, הנעלה וצעצועים במחירים שפויים.

דווקא בתקופת הקורונה, הפטור ממע“מ מהווה אוויר לנשימה עבור הצרכן הישראלי. אסור לבטלו. לכן פנינו לשר האוצר, אביגדור ליברמן, בדרישה למנוע את ביטול הפטור (לקריאת המכתב : https://bityl.co/7d65).

נשבר לכם לשלם מחירים גבוהים על מוצרי צריכה בסיסיים? רוצים לעזור לנו להפחית את יוקר המחייה? הצטרפו אלינו עכשיו https://bityl.co/7beT

#הוןשלטוןיבוא

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן