הדאגה לבריאות הציבור לא נעצרת במסדרונות הכנסת

השתתפנו אתמול בשולחן עגול בנושא "תעשיית המזון – אתגרים", כחלק מהיערכות מדינת ישראל לפסגת המזון העולמית (Food Systems Summit) של האו"ם, שתעסוק בשיפור ענף המזון בעולם.

המפגש אתמול היה הראשון בסדרת מפגשים בהובלת המשרד להגנת הסביבה וארגון "הפורום הישראלי לתזונה בת קיימא", שמטרתם גיבוש עמדת מדינת ישראל לקראת הפסגה. בחרנו לנצל את ההזדמנות בכדי להסב את תשומת הלב להיבט של החוסן הבריאותי במסגרת הדיון בתזונה בת קיימא – עד כמה אנחנו יכולים להמשיך את מגמת צריכת המזון המזיק, עתיר הסוכר והשומן הרווי, שגורמת לשלל מחלות כרוניות ומעמיסה נטל כלכלי כבד על מערכת הבריאות הציבורית.

לצערנו כללי האו"ם אוסרים על הקלטת הדיון, לכן הפעם נביא בפניכם קטע כתוב מדבריה של עו"ד רחל גור, מנהלת תחום ממשלה במיזם:
"ההשמנה אינה גזירת גורל אלא תוצר של הרגלי אכילה מזיקים. הורגלנו על ידי פרסומות גלויות וסמויות של חברות המזון, אחת התעשיות הכי חזקות במשק, עם מערך הלובי המשומן והמשפיע ביותר, לצרוך כמויות מזיקות של אוכל מעובד, רווי שומן, נתרן וסוכר. התופעה הזו כבר איננה Sustainable (בת קיימא). המשוואה פשוטה: היכולת של מערכת הבריאות הציבורית לטפל ב"מחלות אורח החיים" (למשל סכרת) תלך ותפחת, כי מספרי החולים יעלו דרמטית. נדרשים צעדים דרמטיים אצלנו בישראל, ובכלל בעולם, כדי להיאבק בתעשיית המזון המזיק… בישראל המאבק כבר החל עם רפורמת המדבקות האדומות שבה מסמנים מאכלים עתירי סוכר, שומן רווי ונתרן, אבל זה לא מספיק. השינוי המיוחל צריך לבוא בגיל הצעיר. חייבים להתמקד בחינוך לתזונה בריאה מהגיל הרך ולאסור על פרסום מזון מזיק לילדים".

הצטרפו עכשיו ועזרו לנו במאבק למען בריאות הציבור: https://bit.ly/2Syo1mG

הפורום הישראלי לתזונה בת-קיימא
המשרד להגנת הסביבה

#הוןשלטוןבריאות

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן