מתחת לרדאר הציבורי, בזמן שכולם עסוקים בבחירות, פוליטיקה והחיים עצמם


מתחת לרדאר הציבורי, בזמן שכולם עסוקים בבחירות, פוליטיקה והחיים עצמם, מנהלים בכירים בבנק הפועלים מבקשים מבית המשפט לשחרר אותם מכל אחריות למרות שגרמו לציבור נזק במיליארדים. אם הסיפור הזה נשמע לכם מוכר, זה מפני שהוא חוזר על עצמו יותר מדי פעמים כשבסוף תמיד הציבור משלם את המחיר. אנחנו כאן כדי לכתוב סוף חדש לסיפור, לכן הגשנו לבית המשפט התנגדות להסדר הפשרה בפרשת העלמות המס של בנק הפועלים.
***

במשך למעלה מעשור, בנק הפועלים, לאומי ומזרחי, סייעו ללקוחותיהם להונות את רשויות המס בארה"ב ובסוף חטפו קנסות בסכומי עתק. מבין שלושתם, בנק הפועלים נאלץ לשלם כמעט מיליארד דולר לאמריקאים. הכסף כמובן לא יצא מכיסם של המנהלים שאפשרו את כל זה, אלא מהכיס שלנו, פעמיים. ראשית דרך כספי הפנסיות שלנו שמחזיקים 92% מהבנק, ושנית בכך שכדי לפצות על ההפסד מעלים מחירים של עמלות וריביות או מקצצים בשירותים, כדי שיהיה להם כסף לשלם את הקנס.

תביעה שהוגשה בישראל נגד המנהלים הסוררים ביקשה מהם לפצות את הבנק. בכל זאת, לא מדובר בסתם החלטות עסקיות פחות מוצלחות שהם קיבלו, אלא במסכת עבריינית שיטתית שנמשכה משנת 2002 ועד שנת 2014 שאותה הם טיפחו. לאחר מכן הם עוד הגדילו לעשות ולא שיתפו פעולה עם החקירה בארה"ב באופן שגרר אותה עוד כמה שנים טובות, מה שהגדיל את הנזק ביותר ממיליארד ₪.

האם אז נאלצו המנהלים להכניס יד אל כיסם הפרטי? כמובן שלא. בשביל זה יש להם בנק. אז הצדדים לתביעה החליטו להתפשר כך שמי שתפצה את הבנק תהיה חברת הביטוח, פיצוי בגובה של 135 מיליון $. נשמע סכום אסטרונומי, אבל באופן יחסי לנזק בשווי כמעט מיליארד דולר (!) זה כלום בפיתה. אל דאגה, גם העלויות האלו שתשלם חברת הביטוח, בסופו של דבר יגולגלו חזרה לבנק, ומשם שוב אלינו, הלקוחות, כי חברת הביטוח לא מפסידה – קצת כמו קזינו. אם היא הפסידה עלינו השנה, היא תרוויח עלינו בשנה הבאה – פשוט תעלה את מחיר הפוליסה.

אם הפשרה הזו תאושר, כל מי שאחראי למחדל פשוט ימשיך לכהן בתפקידים שונים בביצת הדירקטורים המקומית, ויעשה נזק בחברות ציבוריות אחרות. הגיע הזמן שהמנהלים בשוק הפיננסי הישראלי יבינו שתם העידן שבו הם יכולים לעשות מה שהם רוצים עם הכסף שלנו ועוד לגזור לעצמם בונוס. הציבור לא מטומטם – והציבור לא מוכן לשלם.

החלטנו שלא לתת לביזיון הזה לעבור מתחת לרדאר הציבורי ומבלי שיישמע קולו של מי שמשלם את מחיר ההפקרות – הציבור שמושקע בפנסיות ולקוחות הבנקים. יחד עם ד"ר הראל פרימק, שהוא בעל מניות בעצמו בבנק הפועלים, וגם יו"ר עמותת צדק פיננסי, הגשנו לבית המשפט התנגדות להסדר הפשרה. נמשיך ונעדכן.

גם לכם נמאס שגוזרים עליכם קופון? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי שנלחם בשיטה: https://bit.ly/3DBWPr4

#הוןשטלוןבנקים


Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן