רווחיות הבנקים מזנקת, ואנחנו משלמים את המחיראתמול פורסמו שני דו"חות מהם עולה ב…


רווחיות הבנקים מזנקת, ואנחנו משלמים את המחיר

אתמול פורסמו שני דו"חות מהם עולה בבירור שהרווחים של הבנקים מזנקים גבוה ואנחנו ממשיכים לשלם את המחיר. בתזמון רלוונטי במיוחד נפגשנו הבוקר עם המפקח על הבנקים יאיר אבידן וצוותו, יחד עם 'צדק פיננסי', ודנו איתם על שיפור העבודה במערכת הבנקאית באופן שיעבוד גם לטובת הציבור הרחב ולא רק עבור בעלי המניות בבנק.

***

הדו"ח הראשון שפורסם הוא דו"ח מבקר המדינה ממנו עולה שתהליכי הדיגיטציה שעשו הבנקים בשנים האחרונים חסכו להם הוצאות בגובה מאות מיליוני שקלים, אולם הרווח כולו התגלגל לכיסם הפרטי, והציבור – שנפגע גם מצמצום השירות האנושי – לא ראה מזה שקל.

במקביל אליו פורסמו דו"חות הרווחיות של הבנקים ברבעון האחרון. העלאת הריבית הזניקה להם את הרווחים שכעת שוברים שיאים, והם כמובן לא מגלגלים שום דבר בחזרה לצרכן.

למרות חילוקי הדעות שיש לנו עם המפקח על הבנקים על מידת ההתערבות הנחוצה של הפיקוח, אנו מעריכים מאד את הדיאלוג הפתוח איתם, את הקשב הכן והפתיחות להצעות לטובת הציבור. שוחחנו על יישום הרפורמה בבנקאות והצענו הצעות אופרטיביות לקידום האינטרס של הצרכן במשוואה:

1. חיוב הבנקים לשלם ריביות על יתרות העו"ש, מה שצפוי להחזיר לכיסו של הציבור הכנסה של מאות מליוני שקלים בשנה.
2. שינוי מבנה העמלות על ניירות ערך, שצפוי לייצר לציבור הכנסה נוספת 600 מיליון שקלים בשנה.
3. חיוב הבנקים להודיע ללקוחות על סיום הטבת העמלות בכרטיס האשראי וכך לחסוך לציבור עשרות מיליוני שקלים.

כדי שנוכל להמשיך להילחם עבור בנקאות הוגנת יותר אנחנו צריכים אתכם איתנו – הצטרפו: https://bit.ly/3VGtiUP

#הוןשלטוןבנקים

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן