מדווחים ישירות מועדת הכספים – צפו בעו"ד רחל גור, מנהלת תוחם ממשלה בלובי 99


שלשוו השתתפנו בדיון סוער בוועדת הכספים בכנסת בנושא הארכת הטבת המס לרוכשי רכבים חשמליים. המדינה רוצה לעודד את המעבר לרכבי חשמליים, ומציעה הטבת מס משמעותית לרוכשים. אך השאלה המרכזית שהועלתה היתה – האם הטבת המס בכלל מגיעה לצרכנים? או שמא נשארת על הנייר ורק מכניסה עוד כספים ליבואני הענק בתחום?

**
נכון לשנת 2022, כ-80% מהרכבים החשמליים שמגיעים לישראל מיובאים ע"י ארבע חברת בלבד. בשוק ריכוזי שכזה, נוח לחברות שלא לטרוח לחשוף בפנינו, הצרכנים, את סכום מס קניה אותו אנחנו משלמים. המחיר שמוצג ללקוחות כולל את המס, והלקוחות משלמים מבלי לדעת באמת איזה חלק מהעסקה מגיע למדינה ואיזה לחברה!
ליבואנים יש שותפה שקטה, ושמה רשות המסים (וגובי המסים היעילים שלה). במהלך הדיון, נציגי רשות המסים הסבירו שמדובר ב"מידע סודי" ולכן הם לא יכולים לגלות לצרכן או לכנסת האם הטבת המס הזו באמת מגיעה לצרכן, או פשוט מרפדת את כיסי היבואנים הגדולים. כפי שתראו בסרטון, אנחנו לא ויתרנו! ועמנו גם ח"כ מיכל שיר (יש עתיד) שלא הסתפקה בתירוצים, והתעקשה לקבל תשובות בשם הציבור, וכך גם ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) שדרש במהלך הדיון שקיפות מיבואני הרכב ומרשות המסים בשאלה כמה מהטבת המס מתגלגלת לצרכן. ההתעקשות שלהם ושלנו השתלמה ובלית ברירה יבואני הרכב התחייבו לספק חלק מהנתונים.
בכוונתנו להמשיך לוודא שההטבות שניתנות לציבור אכן מגיעות אליו. רוצים לובי ציבורי חזק שמסוגל לשאול את השאלות הקשות? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3VLxodL


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן