למה אנחנו משלמים ביוקר על מה שבחו"ל עולה בזול?

אז למה בעצם ישראלים משלמים הרבה יותר על מוצרים שבחו"ל עולים הרבה פחות? זו שאלת מיליון הדולר וחלק גדול מהתשובה עליה, הוא המשק הישראלי שנשלט על ידי יבואנים מונופוליסטים.
אז איך עובדת השיטה?
רבים ממוצרי הצריכה הבסיסיים שאנחנו קונים בסופר או ברשתות הפארם מיובאים על ידי אחד משני היבואנים המונופוליסטים- שסטוביץ ודיפלומט. עשרות מוצרי היגיינה, חומרי ניקוי, ומוצרי מזון מיובאים על ידם בהסכמי ייבוא בלעדיים, כלומר אף חברה אחרת לא יכולה לרכוש אותם מהיצרן בחו"ל, לייבא ולמכור בארץ.
התוצאה היא פערי מחירים עצומים בין ישראל למדינות מפותחות אחרות בשלל מוצרים. אנחנו משלמים כ-50% יותר על משחות שיניים מידידינו במערב, כ-70% יותר על דיאודורנטים, כמעט 200% תוספת על סכיני גילוח, והרשימה עוד ארוכה.
זה לא חייב להיות ככה. תיקון חוק שסייענו להעביר לפני כשנתיים קובע שלרשות התחרות יש סמכות להגדיר כמונופול גם חברות כמו דיפלומט ושסטוביץ ולהטיל עליהן מגבלות בהתאם.
למרות פניות חוזרות ונשנות שלנו בנושא, רשות התחרות לצערנו מסרבת להפעיל את סמכותה בנושא. אך כעת נוצר "חלון הזדמנויות" נוסף להשפעה על המצב- ההוראות של רשות התחרות שקובעות מי יכול לקבל "פטור" מכללי התחרות ללא אישור בית הדין לתחרות, עומדות לפוג.
הגשנו לרשות התחרות התייחסות מפורטת להוראות הקיימות, ודרשנו ממנה למלא את תפקידה בשמירה על התחרות, במיוחד בתקופת המשבר הכלכלי הנוכחי. דרשנו שחברות עם הסכמי ייבוא בלעדיים ששולטים על 30% מהשוק יוגדרו כמונופול ע"פ חוק, מה שיחיל עליהם מגבלות של מונופולים.
לא ייתכן שהיבואנים המונופוליסטים ימשיכו לעשות בשוק כרצונם גם בתקופה כזו. הגיע הזמן לשחרר את ציבור הצרכנים מעול של יוקר מחייה מטורף.
רוצים לעזור לנו במאבק במונופולים של הייבוא למען הפחתת יוקר המחיה? הצטרפו אלינו https://bit.ly/3ahfITe

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן