העסקה השערורייתית שהתקשורת בקושי מדברת עליה

בנק הפועלים, הבנק הגדול במדינה, מחזיק בשליש מהמניות של ידיעות אחרונות, ״העיתון של המדינה". עכשיו הוא מוכר את המניות בחזרה ל״ידיעות״ בהנחה של עשרות מיליוני שקלים (אם לא מאות מיליונים) וללא הליך פומבי. העסקה הזו תבצר עוד יותר את השליטה של נוני מוזס, מו״ל ״ידיעות״ הנאשם בפלילים בתיק 2000, בעיתון המשפיע במדינה.
מה לבנק הפועלים ולמניות של ״ידיעות אחרונות״? הבנק נתן בזמנו הלוואה לטייקון אליעזר פישמן על סך 1.1 מיליארד ש"ח תמורתה שועבדו המניות של פישמן ב״ידיעות״, וכשפישמן פשט רגל – בנק הפועלים קיבל את המניות בעיתון. עכשיו הבנק מוכר את המניות חזרה ל״ידיעות״ בסכום שערורייתי של 215 מיליון ש"ח (פחות מרבע מהסכום המקורי) אחרי שהסכים לתת ל״ידיעות״ הנחה מפליגה של עשרות (ואולי אפילו מאות) מיליוני שקלים, כשספק אם נבדקו בכלל אופציות משתלמות יותר למכירה.
הסיפור הזה מצטרף למערכת היחסים המתמשכת שקיימת בין בנק הפועלים למוזס, במסגרתה הבנק מעניק לו הטבות בסכום שמצטבר למאות מיליוני שקלים, ובתמורה לא ידועה. ניתן להניח כי כוחם של מוזס ושל ״ידיעות״ בקביעת סדר היום התקשורתי לא חמקה מעיניהם של מקבלי ההחלטות בבנק.
ומי משלם על כל ההנחות האלו? ברור שהציבור, שמחזיק בבנק הפועלים מכוח כספי הפנסיה שלו.
פנינו לדירקטוריון בנק הפועלים ולמפקח על הבנקים כדי שיעצרו את העסקה הזו, יבטיחו שהבנק מוכר לכל המרבה במחיר ועל הדרך יוודאו שהבנק לא חושב לתת ל״ידיעות״ גם הלוואה לצורך ביצוע העסקה.
רוצים לעזור לנו להיאבק בתופעת ההון-שלטון-עיתון? הצטרפו ללובי הציבורי.

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן