חודש חגיגת הקניות יבוטל? מי שוב מנסה לבטל את הפטור לחבילות עד 75$

דואר ישראל צפוי לקבל כ-15 מיליון חבילות מחו"ל בחודשים הקרובים, רובן בעקבות חגיגת הקניות הבינלאומית – יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי ובלאק פריידי. בנוסף להנחות שחגי קניות אלו מקנים, הציבור הישראלי נהנה גם מפטור של 17% מע"מ על חבילות מתחת ל75$. זו בדיוק הסיבה שהרשתות הגדולות פתחו בקמפיין מתוזמן היטב, שאם הממשלה תיכנע לו, הפטור יבוטל לטובת הרשתות שיצליחו סוף סוף לקבור את התחרות המציקה מחו"ל.
רשתות האופנה הגדולות, איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים, פועלים כבר שנים לביטול הפטור ממע"מ – והפעם תוך שימוש ציני במשבר הקורונה. הלוביסטים שלהם חזרו לפעול בכל הכוח, תחת הטיעון שהפטור ממע"מ מייצר יתרון לא הוגן לייבוא האישי. אבל אם נעצור רגע לחשוב, נגלה שהיכולת של רשתות גדולות להתמודדות מול הביורוקרטיה המסורבלת של הייבוא, להחזיק מחסנים גדולים המלאים בסחורה שנקנתה בזול במחיר סיטונאי, מקנה להן יתרון עצום אל מול הצרכן הבודד שכל שברשותו הוא הפטור ממע"מ על הזמנות עד $75
מי שרוצה לבדוק איזה צד הוא החזק, צריך רק להעיף מבט על נתוני הרווחיות של הרשתות בתקופת הקורונה. לעומת העסקים הקטנים שנפגעו קשות מהמשבר, הרשתות הגדולות הסתדרו יפה מאוד, בעזרת הוצאת עשרות אלפי עובדים לחל"ת וקבלת מענקים נאים מאוד מהמדינה. כך יצא שפוקס, קסטרו, גולף ודלתא – דיווחו על רווח מצטבר של מעל 200 מיליון ₪ ברבעון השני של שנת 2020.
הרשתות הגדולות עושות שימוש ציני בכאבם של העסקים הקטנים כשהן מציבות אותם בחזית המאבק נגד הפטור. אנו סבורים שביטול הפטור ממע"מ לא ישפר את מצבם של העסקים הקטנים, שהרי על פי נתוני רשות הדואר, רוב החבילות שמגיעות מחו"ל מכילות מוצרי צריכה בסיסיים הנמכרים בעיקר ברשתות הגדולות – הלבשה, הנעלה וקוסמטיקה. כמו כן, המשלוחים מחו"ל גם תורמים לפיתוח תעשייה מקומית ענפה של חברות שילוח ולוגיסטיקה אשר מאפשרים לעסקים הקטנים להציע את מוצריהם לקהלים חדשים באמצעות סחר מקוון.
אי אפשר לוותר על אחד ההישגים העיקריים של המחאה החברתית של 2011 בגלל ההתבכיינות של בעלי ההון על שורת הרווח שלהם. לכן, פנינו לשר האוצר, ח"כ ישראל כץ, בבקשה שיפעיל סמכותו על פי חוק וישמור על הפטור ממע"מ לטובת הציבור. חייבים לשמר מתח תחרותי שפועל להפחתת המחירים בארץ, במיוחד בתקופה הנוכחית.
רוצים לעזור לנו להפחית את יוקר המחייה? תצטרפו אלינו ללובי 99 https://bityl.co/4NS0

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן