בעקבות פנייתנו: מנכ״ל משרד האנרגיה התחייב להגביל את הקמת תחנות הגז המזהמות

בשנים הקרובות אמורות לקום ברחבי הארץ מספר תחנות כוח חדשות המופעלות בגז, שיובילו לזיהום אוויר ויפגעו בבריאות שלנו ובסביבה. בשבוע שעבר עברה החלטת הממשלה בעניין ״קידום אנרגיות מתחדשות״, אבל למרות הלחץ שהפעלנו על השרים – המגבלה על הקמת התחנות החדשות במסגרתה לא הייתה ברורה. היום ניצלנו את ההזדמנות של דיון על אנרגיות מתחדשות בוועדה לביקורת המדינה כדי לדרוש הבהרות ממנכ"ל משרד האנרגיה.
בדיון שנערך בוועדת הפנים והגנת הסביבה לפני 3 חודשים אמר מנכ״ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, שלמשק החשמל נדרשת תוספת של 1,400 מגה-וואט בלבד של ייצור חשמל בגז. למרות זאת החלטת הממשלה קובעת כי יקודמו 4,000 מגה-וואט של תחנות כוח כאלה. כיום כל משק החשמל בארץ כולל 16,000 מגה-וואט, ולכן מדובר בתוספת משמעותית מאוד שלא ברור מדוע היא נדרשת לנוכח הרצון להגדיל את ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת.
עו״ד נועה זלצמן, הלוביסטית הציבורית שמטפלת בנושא, טענה היום בדיון כי לא ניתן יהיה לעמוד ביעד שנקבע בהחלטת הממשלה, של ייצור 30% מהחשמל מאנרגיות מתחדשות עד שנת 2030, אם יוקמו תחנות כוח שמופעלות בגז בהיקף כה נרחב.
בתשובה לשאלה שהיא הפנתה למנכ״ל משרד האנרגיה על הסיבה לפער הזה וכמה מגה-וואט המשרד באמת מתכוון להקים, המנכ״ל השיב שעד שנת 2025 יוקמו 1,400 מגה-וואט בלבד, ואולי אפילו פחות.
זו אמירה חשובה אבל זה לא הסוף. תחנות הגז מקודמות על-ידי יזמים פרטיים, והרווח שלהם ייפגע אם קידום התחנות הללו ייעצר. בדיוק בשביל זה צריך לובי ציבורי חזק.
גם אתם חושבים שצריך לעצור בניית תחנות גז מזהמות ולקדם אנרגיה מתחדשת? הצטרפו אלינו עכשיו https://bityl.co/4JDs

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן