מה מכון התקנים לא מספרים לכם?

מנכ"ל מכון התקנים מבטיח שהוא יתמוך בהקלות בייבוא (הסבר על ההקלות בתגובות) בתנאי שתהיה "אכיפה אפקטיבית", כלומר – מפקחים בשווקים ובחנויות שיחפשו מוצרים פגומים ומסוכנים. כעיקרון, המנכ"ל צודק. אכיפה אפקטיבית היא חיונית לשמירה על בטיחות הציבור. אז למה מכון התקנים לא מציעים מודל אכיפה כזה? למה הם לא תורמים מהידע הרב שהצטבר אצלם בכדי לייצר מנגנון אכיפה ראוי שיאפשר להקל את הבדיקות בייבוא ולהוריד מחירים עבור הצרכן הישראלי?
התשובה פשוטה: המנכ"ל אומר שהוא תומך בהקלות שיורידו את יוקר המחיה, ועושה הפוך. המכון מתנגד בכל כוחו לרפורמת הייבוא בלי קשר לסוגיית האכיפה. הם מתנגדים כי הם עלולים לאבד כ-150 מיליון ש"ח בשנה, כ-40% מתקציבם, בהכנסות מאותן בדיקות.
המכון התנגד גם לכל הרפורמות שבוצעו בעבר בדיוק עם אותו ההסבר. אולם, אנשי המכון מודים בשיחות סגורות שהרפורמה עשתה להם רק טוב, בכך שהפכה את המכון לגוף תחרותי ומוכוון שירות.
חשוב לציין – אנחנו לא ממעיטים לרגע מהחשיבות העליונה של ההגנה על בריאות הציבור. אנו מציעים לעבור ממערך של בדיקות תכולה בנמל למערך של אכיפה בשווקים, שבו פקחים של משרד הכלכלה או מכון התקנים יבדקו את המוצרים באופן מדגמי, אחרי שהם כבר נמצאים על המדפים בחנויות. זו השיטה המקובלת באיחוד האירופי ובארה"ב – הגיע הזמן למערך בדיקות יעיל וחכם.
נמשיך להיאבק ליישם הקלות שיאפשרו ליבואנים חדשים להיכנס לתחום וייצרו תחרות בשוק. תם עידן המונופולים.

רוצים לעזור לנו במאבק נגד יוקר המחיה? הצטרפו אלינו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/3bI6nT8

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן