הבנקים לא מפספסים אף הזדמנות לסכל תחרות

בדיון שנערך היום בועדת כספים, שנקבע ברגע האחרון בנושא שלא בסמכות הועדה, הסבירו נציגי בנק לאומי ובנק הפועלים שבגלל הקורונה הם נאלצים לדחות את מועד הכניסה לתוקף של סעיף מרכזי ברפורמה בבנקאות, שאמור להכניס תחרות לתחום כרטיסי האשראי (אפשר לקרוא את הרקע בפוסט שהעלינו בשבוע שעבר – לינק בתגובות).
מאז שהצלחנו להעביר לפני 3.5 שנים את הרפורמה בבנקים, אלה מנצלים כל הזדמנות כדי למנוע את יישומה, ועכשיו הם נזכרים 4 חודשים לפני ה"דד ליין" לבקש דחייה על סעיף נוסף, כי "קורונה". מה זה אם לא שימוש ציני במציאות הקשה שנכפתה עלינו כדי לדאוג לשימור הרווחים שלהם?
המשמעות של דחיית הסעיף הזה היא שימור השליטה המוחלטת של שני הבנקים הגדולים בתחום האשראי הצרכני וחסימת תחרות מצד חברות כרטיסי האשראי כספקיות של אשראי זול למשקי הבית.
כל זאת אחרי שרק לפני חודש וחצי הצליחו לדחות בעוד חצי שנה את יישום האפשרות לניוד אוטומטי בין חשבונות בנק, והנה דוגמא נוספת של ניסיון למחטף בכנסת.
כתבנו והוצאנו על זה נייר עמדה לכל חברי ועדת הכספים (לינק בתגובות), שוחחנו אישית עם חברי הוועדה כדי להסביר את החומרים, וכמובן שהשתתפנו בדיון ואתם מוזמנים לצפות בקטע מהדברים שאמרה מנכ״לית הלובי לינור דויטש – Linor Deutsch בוועדה.
בינתיים הבקשה של הבנקים לא נענתה ואנחנו נהיה שם גם בדיונים הבאים כדי להגן על התחרות בשוק הבנקאות.
רוצים לעזור לנו במאבק מול הבנקים? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי: https://bit.ly/3ijhfJg

#תחרות_בבנקים
#הוןשלטוןבנקים

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן