ניצחון נוסף: הציבור גבר על הלוביסטים של הראל ויזל והחברות הגדולות

שמחים לשתף בחדשות טובות – בעקבות לובי ציבורי חזק, ההצעה לביטול הפטור ממע"מ עד 75$ בהזמנות מחו"ל לא נכנסה לטיוטת חוק ההסדרים הקרוב שפרסם משרד האוצר. למרות הלחצים הרבים מצד החברות הגדולות, הממשלה סירבה לבטל את הפטור שכבר עשה כל כך הרבה בהורדת יוקר המחייה.
כבר שנתיים שרשתות האופנה והמסחר, לשכת הסחר והתאחדות התעשיינים מפעילים לוביסטים שמנהלים קמפיין אגרסיבי לביטול הפטור ממע"מ והכל במטרה אחת – להעלות בחזרה מחירים. הטיעון העיקרי עליו התבססו הלוביסטים של החברות הגדולות הוא שהפטור ממע"מ מייצר יתרון לא הוגן לייבוא האישי. אבל בחינת תהליך הייבוא דווקא מראה שהפטור מייצר איזון מול הרשתות הגדולות, שיכולות לספק מוצר באופן מיידי, בעלויות מוזלות של רכישה סיטונאית, תוך התמודדות טובה יותר עם הבירוקרטיה הכרוכה בייבוא.
בשיא משבר הקורונה, הראל ויזל, הבעלים של פוקס, הוביל מספר רשתות אופנה שׁבאו עם שתי דרישות לממשלת ישראל: לתת לרשתות מענק ולבטל את הפטור ממע"מ על חבילות מחו"ל. בתגובה, פנינו לשר האוצר ולגורמים מקצועיים במשרדי הכלכלה והאוצר, וניהלנו קמפיין ציבורי עיקש בדרישה לשמור על הפטור.
דווקא בתקופה קשה כמו שאנו חווים עכשיו, כשהשמים סגורים, האפשרות להזמין מחו"ל מייצרת מתח תחרותי שפועל להפחית מחירים בארץ, תוך שהוא תורם ליצירת משרות איכותיות בסקטורים חדשים. לכן אסור לאפשר לאחד ההישגים העיקריים שעוד נותרו מהמחאה החברתית של 2011 להיעלם.
מניסיוננו, זה כנראה לא סוף פסוק. נמשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות ונהיה ערוכים לכל ניסיון נוסף לבטל את הפטור במסגרת דיוני תקציב 2020 בממשלה ובכנסת או כל תקציב עתידי.
נשבר לכם לשלם מחירים גבוהים על מוצרי צריכה בסיסיים? רוצים לעזור לנו להפחית את יוקר המחייה? הצטרפו אלינו ללובי 99: https://bit.ly/99wintax197

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן