למה אנחנו צריכים לממן לבעלים של פוקס ושל חברות גדולות אחרות בונוסים ודיבידנדים בשווי עשרות מיליוני שקלים?

הראל ויזל אמר בראיונות לתקשורת שהוא נלחם גם בשביל העסקים הקטנים ודוכני הפלאפל, אבל חברת פוקס שבה הוא שולט התכוונה לנצל את עשרות מיליוני השקלים שקיבלה מהמדינה במסגרת מענק עידוד התעסוקה כדי לשלם לבעלי המניות דיבידנד של כ-49 מיליון ש״ח. עכשיו צריך לתקן את החוק כדי למנוע את המקרה הבא.
מענק עידוד התעסוקה שחולק במסגרת משבר הקורונה נותן לחברות אלפי שקלים על כל עובד שהן מחזירות לעבודה, והתוצאה היא שחברות גדולות יקבלו עשרות מיליוני שקלים.
בחודשיים האחרונים פעלנו מאחורי הקלעים – בהתחלה מול משרד האוצר ואחר כך בדיונים בכנסת – כדי להכניס לחוק תנאים לקבלת הסיוע, כדי לוודא שהכסף אכן ילך להחזרת עובדים לעבודה ולא להעלאת משכורות למנהלים ולחלוקת דיבידנד לבעלי המניות. למרות המאמצים שלנו, החוק עבר בסופו של דבר ללא שינויים משמעותיים, עקב הרצון להעביר את הסיוע לעסקים שנמצאים בקשיים במהירות האפשרית.
אירועי השבוע האחרון המחישו לנו שצדקנו מההתחלה – חברת פוקס, שהייתה צפויה לקבל מענק של עשרות מיליוני שקלים, הודיעה שהיא מחלקת דיבידנד בסך 49 מיליון ש״ח לבעלי המניות, וכל זה בזמן משבר כלכלי מהחמורים במשק. בסופו של דבר, בזכות הלחץ הציבורי והתקשורתי פוקס הודיעה שהיא מוותרת על קבלת המענק מהמדינה.
אבל ההתקפלות של פוקס לא מספיקה. מהחוק הזה נהנות עוד הרבה מאוד חברות, רובן חברות פרטיות שלא נסחרות בבורסה ולכן לא מחויבות בדיווח על העלאת משכורות למנהלים או על חלוקת דיבידנד. ברגע שתשומת הלב התקשורתית והציבורית תהיה במקום אחר, הן יוכלו לנצל את המצב ולהעביר לכיס של המנהלים ובעלי המניות כספים שהיו מיועדים להחזרת עובדים לעבודה.
כבר היום פורסם לדוגמה כי חברת "קרסו", שתהנה גם היא ממיליוני שקלים על חשבון משלם המיסים, מתכוונת לחלק בונוסים למנהלים הבכירים. לא לשם כך נועד הכסף שלנו, עם כל הכבוד.
לכן פנינו היום לשר האוצר, ישראל כ״ץ, בבקשה לתקן את החוק כך שיאסור על חברות שנהנות מהמענק להעלות משכורות למנהלים או לחלק דיבידנדים לבעלי המניות בתקופה הקרובה, ממש כפי שעשו במדינות אחרות שנתנו כספי סיוע בקורונה, כמו בריטניה, צרפת, איטליה וארה״ב.
רוצים לסייע לוודא שכספי המיסים שלכם לא ישמשו לריפוד כיסם של מיליונרים? בדיוק בשביל זה צריך לובי ציבורי חזק מול משרדי הממשלה והכנסת. עוד לא חברים/ות? הצטרפו אלינו עכשיו https://bit.ly/38a0Piq

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן