מונופולים היזהרו! לרשות התחרות יש שיניים והיא סוף סוף התחילה לנשוך


חברת שטראוס הפרה (לכאורה) את חוק התחרות הכלכלית, וכעת בצעד אמיץ ותקדימי הודיעה רשות התחרות שתקנוס אותה ב-100 מיליון ש"ח (הסכום המקסימלי בחוק) וחשוב מכך – שתטיל קנסות על 2 בכירים בחברה ועוד בכיר לשעבר. כפי שאנו אומרים שוב ושוב כבר כמה שנים: רק על ידי שליחת היד לכיסם הפרטי, נוכל לייצר הרתעה אמיתית שתגרום להם לחשוב פעמים לפני שהם שוב מפרים את החוק כדי להרוויח על חשבוננו.

לפני כשנה רשות התחרות סירבה לבקשתה של שטראוס להתמזג עם חברת משק ויילר שמייצרת מוצרי טופו ותחליפי חלב. ויילר היא החברה הכי גדולה בשוק בישראל, שאינה חלק מאחד המגה-מונפולים. בגלל זה הרשות סברה שמדובר במיזוג שיגביר את הריכוזיות ויפחית את התחרות בשוק, מה שעלול להביא להעלאות מחירים לצרכנים, ולכן הרשות סירבה לאשר אותו.

אבל מה? לאחר מכן רשות התחרות גילתה ששטראוס צפצפה (לכאורה) על חוק התחרות וכבר החלה לפעול כאילו קיבלה אישור למיזוג, עוד לפני שבכלל קיבלה מרשות התחרות עמדה עקרונית.

הפרות של חוקי התחרות על ידי חברות המזון, נהיו שכיחות בשוק הישראלי, והן משפיעות באופן ישיר על עליית מחירי המזון היקרים גם ככה. רק לפני כשבועיים, טענו בפני הרשות שעד שלא תטיל גם קנסות אישיים על בכירי החברות שבוחרים להפר את החוק (במקרה ההוא – חוק התחרות במזון), לא תיווצר הרתעה. החברות ימשיכו להפר את החוק, ולגלגל את הקנסות על הצרכנים. אנחנו חוזרים על הטענה הזו שוב ושוב – רק אכיפה אישית תהיה אפקטיבית כדי להרתיע.

אנו שמחים שכעת סוף סוף הוחלט להטיל קנסות גם על הבכירים עצמם. מדובר במהלך תקדימי שיאותת למנהלי חברות הענק – יש לכם אחריות אישית על הפרת החוק ואתם תצטרכו לשלם מכספיכם האישי על התנהלות דורסנית.

נמשיך לפעול מול רשות התחרות כדי להבטיח שלא תקרוס תחת הלחצים ותחזור בה מההחלטה, ונמשיך לדרוש ממנה אכיפה אפקטיבית.

כדי שנוכל להמשיך להיאבק על כל שקל בחשבון הסופר שלכם, אנחנו צריכים אתכם איתנו – הצטרפו אלינו – https://bit.ly/3PjWbWT


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן