שבנקים וגופים בעלי אינטרס ילמדו תלמידים חינוך פיננסי? לא בבית ספרנו


שבנקים וגופים בעלי אינטרס ילמדו תלמידים חינוך פיננסי? לא בבית ספרנו
לכמחצית מהאוכלוסיה בישראל אין ידע פיננסי בסיסי. את הנתון החמור הזה הציג בנק ישראל השבוע בדיון בכנסת בנושא מצב החינוך הפיננסי בארץ, דיון בו נאלצנו להתערב כדי למנוע את ניסיונות איגוד הבנקים לדחוף לנו את הבנקים גם לבתי הספר. נמשיך לפעול להקלה על התסבוכת שבביצוע פעולות פיננסיות רבות והפסקת ׳השטיקים והטריקים׳ של המוסדות הפיננסים. צפו בדבריה של מנכ"לית הלובי, עו"ד לינור דויטש, בדיון.
***
ב-8 השנים מאז קמנו, אנו מתעקשים על צמצום מסלולים ואפשרויות הפוגעים בציבור בתחום הפיננסים, דוגמת חיסכון לכל ילד, דמי ניהול בפנסיה, ביטוח מנהלים וכו׳. מולנו, גופים הטוענים שצריך לשמר ״בחירה חופשית״, אך המשמעות האמיתית בפועל לרוב היא הפקרה של ציבור רחב חסר הבנה פיננסית בסיסית לטעויות כלכליות קשות שמשחקות לטובת הבנקים, חברות הביטוח וגופי הפנסיה.
את המצב החמור של האוריינות הפיננסית בארץ יש גם מי שמנסה כמובן לנצל. מזל שהיינו שם כדי למנוע נסיונות של איגוד הבנקים לדחוף בנקאים ללמד חינוך פיננסי בבתי ספר. שמעתם נכון, בנקאים מטעם הבנק שילמדו את הילדים התנהלות כלכלית. על הדרך, הזכרנו לחברי הועדה, לאחר שנציגת "המרכז לצמיחה פיננסית" מבית בנק הפועלים השתפכה על עבודתם החשובה בהענקת אוריינות פיננסית, שאילו בנק הפועלים באמת היה רוצה לעזור, הוא היה פשוט מוריד עמלות וריביות.
נמאס לכם מהניצול הציני של הבנקים? הצטרפו אלינו
 


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן