אסור שכספי הפיצויים לעסקים יגיעו לכיס של בעלי חברות הענק


אסור שכספי הפיצויים לעסקים יגיעו לכיס של בעלי חברות הענק

מתווה הפיצויים לעסקים עקב המלחמה אושר ע״י הממשלה. הצענו מספר תיקונים כדי לוודא שהוא משמש רק למטרה שלשמה נועד – למתן את הפגיעה בעסקים עקב המצב, מבלי להעשיר את בעלי המניות או המנהלים. הצענו מספר תיקונים כדי לא לחזור על הטעות שנעשה בקורונה, אז חברת פוקס של הראל ויזל רצתה לחלק דיבידנד של 49 מיליון ש״ח, ונסוגה רק בעקבות הלחץ הציבורי.

בתגובה שלנו למתווה המוצע על ידי משרד האוצר ביקשנו לאסור על חברות גדולות עם מחזור מעל 300 מיליון₪ שיקבלו פיצויים, לחלק דיבידנדים ולהעלות את שכר המנהלים למשך תקופה מוגבלת. בנוסף, ביקשנו להקטין את הפיצוי שיקבל מי שהיה יכול להקטין את נזקו באמצעות היענות לבקשת סיוע של המדינה, בתמורה לתשלום, אך סירב לכך, כמו במקרה של טייקון הנדל"ן אלפרד אקירוב שסירב לפתוח את 600 החדרים שבבתי המלון שלו לטובת המפונים.

הצעת החוק צפויה להגיע לכנסת בשבוע הבא ולעבור בהליך מזורז. אנחנו נהיה שם כדי לעקוב ולוודא שאין מחטפים, ושהכסף אכן מגיע לעסקים קטנים ובינוניים שנפגעו הכי הרבה, ולא למי שיש לו כיס עמוק יותר

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן