"מתנות קטנות" לטייקוני התקשורת על חשבון הציבור


"מתנות קטנות" לטייקוני התקשורת על חשבון הציבור

מיליונים לערוצים המסחריים על חשבון הקופה הציבורית, בחסות המלחמה – זה מה שמבקש לקדם שר התקשורת. בתזכיר חוק שפרסם, מוצע שהציבור הישראלי יממן באמצעות כספי אוצר המדינה, כספי תאגיד השידור הציבורי וערוץ הכנסת, את הפצת הערוצים המסחריים (למשל הערוצים 12,13) וערוצים זעירים (ערוץ שההכנסות שלו מתחת 80 מיליון ש"ח בשנה, למשל ערוץ 14) של מערך עידן פלוס במהלך תקופת המלחמה. כל זאת, ללא נימוקים משכנעים. אנחנו הגשנו התנגדות לתזכיר כדי לשמור על הקופה הציבורית.
**
מערך עידן פלוס מאפשר לרכוש ממיר בהוצאה חד פעמית ולקבל באמצעות שידור של אנטנות את השידורים של הגופים שאותו נושא המערך. אותם הגופים, הנהנים מחשיפה ללקוחות עידן פלוס, מחוייבים בתמורה בתשלום דמי הפצה לרשות השנייה. כעת, שר התקשורת מבקש לפטור מתשלום בתקופת המלחמה את הערוצים המסחריים והזעירים – שברובם מוחזקים על ידי בעלי הון רבי עוצמה שלא ממש צריכים את אותה עזרה כדי לשרוד – כמו משפחת ורטהיים (קשת 12), משפחת שטראוס (רשת 13), יצחק מרלשווילי טייקון הנדל״ן(עכשיו 14) ועוד. ונשאלת השאלה- מדוע השר מתעקש לתת פיצוי למי שלא זקוק לו?

לטענת שר התקשורת, יש צורך בהעלאת ערוצים נוספים לעידן פלוס בתקופת המלחמה על מנת לענות על הצורך של שידור התראות פיקוד העורף ושימוש כ"גל שקט" לסופי השבוע עבור שומרי השבת; אלא, שכבר קיימים בו ערוצים שעונים בדיוק לצורך זה, ולא ברור מדוע נדרשים ערוצים נוספים.
השר גם טוען שיש לאפשר מימון ציבורי גם בשל הפגיעה בהכנסותיהם כתוצאה מהמלחמה. אלא, שהכנסת כבר אישרה מתווה פיצויים לעסקים, ואין סיבה לאפשר לבעלי ההון "לעקוף" את המתווה ולקבל מימון אם אינם זכאים לפיצוי על בסיסו.

הגשנו את התנגדותנו לתזכיר ונמשיך להיאבק כדי שהקופה הציבורית, שדווקא בימים אלו יש לשמור עליה בכפפות של משי, לא תשמש כ"קופה קטנה" לשימוש בעלי השליטה בכלי התקשורת.

רוצים לסייע לנו? הצטרפו עוד היום, ללובי שעובד למען הציבור כולו


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן