פניית הפרסה החדה של שר התקשורת קרעי

לפני כשנה וחצי, ביום האחרון של הכנסת הקודמת, בוצע מחטף בדמות חוק שנותן הטבה לטייקונים ולחברים של חברי הכנסת, אשר מחזיקים בזיכיונות לשידורי רדיו אזורי. החוק כלל הארכת הזיכיונות בארבע שנים נוספות ללא מכרז (בטענה של פגיעה בהכנסות בשל הקורונה). השר שלמה קרעי, אז עדיין חבר כנסת נמרץ, היה זה שטען שהמהלך פוגע בתחרות ודרוש מכרז תחרותי. כעת, כשחובש קרעי את כובע שר התקשורת, הוא בעצמו מעניק לאותם גורמים מתנה: הגדלת אזורי השידורים, שוב ללא מכרז, בחסות המלחמה כמובן. התנגדנו לתזכיר שפרסם משרד התקשורת ואנחנו מוכנים לקרב בכנסת.

***
משרד התקשורת פרסם השבוע תזכיר חוק לפיו בשל החשש שאנשים יצטרכו לשהות במקלטים ציבוריים לזמן ממושך, ולא יוכלו לקבל את התראות פיקוד העורף באמצעים הרגילים בגלל קשיי קליטה, יש לאפשר לכל תחנות הרדיו האזוריות שמעוניינות בכך, לשדר בכל הארץ – למשך שנה או עד סוף המלחמה.
כלומר, למרות שתדרי רדיו הם משאב ציבורי מוגבל, משרד התקשורת רוצה לתת לבעלי הזיכיונות (למשל, הטייקון אלי עזור שמחזיק גם בחלק במאגר הגז 'תמר' או דוד בן בסט, חבר מרכז הליכוד לשעבר שמקורב לח"כים רבים, או צביקה שלום, אף הוא מקורב לליכוד) את האפשרות לשדר בכל הארץ, בלי לבצע כל הליך תחרותי ושוויוני כמו מכרז.

מעבר לבעיה המהותית של מתן אפשרות לנצל משאב ציבורי ללא מכרז, הנימוקים שהוצגו ממש לא משכנעים. למשל, מהו היתרון בקליטה בתוך המקלט לתחנה אזורית ש"הורחבה" לאזור מסוים לעומת תחנה רגילה של אותו האזור או לתחנה ארצית? יותר מזה, דווקא לשידורים אזוריים יש יתרון בכל הנוגע להתראות פיקוד העורף, כי כך אפשר לשדר רק את ההתראות הרלוונטיות לאותו האזור, ואין עומס רב מדי על המאזינים.

שלחנו למשרד התקשורת תגובה מפורטת וציינו שפעם אחר פעם המשרד מנסה לקדם מהלכים בעייתיים שמסייעים לסקטור צר של טייקונים ומקורבים, במקום ועל חשבון הציבור כולו.

רוצים לסייע לנו לעמוד על המשמר גם בתקופת המלחמה? הצטרפו אלינו עוד היום

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן