רגע לפני שהחוק שלנו עובר, דואגים שהציבור מכוסה מכל הכיוונים

החוק אותו יזמנו בלובי 99 בשיתוף ח״כ משריקי, שנועד לעצור את שיטת המצליח של הבנקים שמאפשרת להם לגרוף מיליארדים בשנה על גב הציבור מעמלות, הגיע השבוע לכנסת לדיון לקראת קריאה שניה ושלישית, לשם הגענו כדי לוודא שאין מחטפים – והציבור לא ימשיך להיות הכיס הזמין של הבנקים. נגמרו הימים בהם הציבור מפספס הודעות על סיום הטבה וממשיך לשלם עמלות מיותרות, רק כי הבנקים מודיעים בדרכים שעברו מן העולם כמו פקס או יונת דואר.
**
מידי שנה הבנקים וחברות כרטיסי האשראי גורפים מיליארדי שקלים על עמלות שונות. מה השיטה? מפתים אתכם עם איזה פטור או הנחה מעמלה לתקופה מסוימת ובוחרים להודיע לכם על תחילת הגבייה של העמלה בדרך הכי פחות גלויה. ובדיוק כך הם דואגים שרוב הציבור יפספס את ההודעה וימשיך לשלם את העמלה, במקום להתקשר ולדרוש את חידוש ההטבה או סיום ההתקשרות בשירות.
אנחנו בלובי 99, יחד עם עמותת רווח נקי, החלטנו לשים לזה סוף ואחרי שניסינו לפעול, ללא הצלחה מול המפקח על הבנקים, החלטנו ליזום הצעת חוק בשיתוף ח"כ יונתן משריקי. אחרי שהצעת החוק עברה בקריאה ראשונה, הגענו בשבוע לוועדה למיזמים ציבוריים כדי להכניס עוד מספר שיפורים חשובים להצעת החוק ואנו שמחים לעדכן שהיא אושרה ע"י הוועדה לקראת קריאה שנייה ושלישית.
לפי הצעת החוק, הבנקים וחברות כרטיסי האשראי יחויבו לשלוח את ההודעה בדרך מיידית ונגישה (sms או הודעה קולית( גם בטרם ההטבה תסתיים או תשתנה. כך אפשר יהיה להבטיח שהלקוחות יודעים ומיודעים שהם מתחילים לשלם עמלה על השירות הבנקאי או על כרטיס האשראי, ויוכלו להחליט האם לסיים את ההתקשרות (או אולי לקבל הטבה לתקופה נוספת) או להמשיך לשלם.
הצטרפו אלינו עוד היום כדי לחזק את כוחנו מול הבנקים וחברות האשראי, שרגילים לשאוב מאיתנו כספים ככל העולה על רוחם, כאילו היינו באר שואבת

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן