שומרים על הקופה הציבורית: צומצמו המתנות לערוצים המסחריים

אחרי מאבקים ארוכים ורבים בוועדת הכלכלה, השבוע הוכנס תיקון בהצעת חוק שהציעה הלכה למעשה שהציבור יממן טייקונים. בעוד הצעת החוק המקורית קבעה כי תאגיד השידור הציבורי, בכסף של כולנו, יממן את שידורי הערוצים הפרטיים, שכידוע נמצאים בבעלות טייקונים, בפלטפורמה "עידן פלוס" – בנוסח שאושר לקריאה ראשונה נקבע, שהפטור מתשלום לערוצים הפרטיים יינתן רק כאשר יהיה שיפור משמעותי בתשתיות של עידן פלוס, שיכניס כסף לקופה, ויחול רק עד סוף 2024. כדי לשמור על הכסף של הציבור, צריך ארגון שיודע לעשות את זה – קראו עלינו והצטרפו – https://bit.ly/3xATKsy
******
משרדי הממשלה וגופי השידור ניסו להגיע להסכמות על חשבוננו: הם ניסו לחוקק חוק, שיקבע שהערוצים המסחריים, 12, 13 ו- 14, שנשלטים על-ידי בעלי הון, יוכלו לשדר בפלטפורמה של 'עידן פלוס' בלי לשלם עבור השידורים. רק שאין מתנות חינם. אז מי ישלם? הציבור.
בוועדת הכלכלה ניסו לשכנע אותנו, שהציבור ירוויח. אבל אנחנו קוראים את האותיות הקטנות ומבינים:
הממשלה מנסה להיטיב עם בעלי ההון על חשבון הציבור, ועוד בעיצומה של המלחמה.
אחרי ויכוחים רבים, ח"כ ביטן הכריע: קודם כל, כל הערוצים המסחריים יהיו חייבים לשדר בעידן פלוס. זה נותן לצופים בפלטפורמה, שחלקם שייכים לקבוצות חלשות, מגוון גדול יותר בשידורים. שנית, הערוצים יקבלו פטור מתשלום על השידורים רק כאשר יהיה שיפור משמעותי בתשתיות של עידן פלוס, שיכניס כסף לקופה. ככה לא יוטל נטל כספי על הציבור. לבסוף, הפטור מתשלום (אמנם רטרואקטיבית מה-7/10) יינתן רק עד סוף שנת 2024. החל משנת 2025 הערוצים יחזרו לשלם על השידורים.
אז כן, היינו שם. נלחמנו. והצלחנו. תצטרפו אלינו, כדי שנוכל להמשיך לעקוב אחר הליכי החקיקה, של החוק הזה ושל חוקים רבים אחרים, ולהגן על כספי הציבור.

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן