שמחון שוב מנסה לתת מתנות לחברים באלפיון העליון

כמו שעון מקולקל, פעמיים בשנה פרופ' אבי שמחון, היועץ הכלכלי של ראש הממשלה, מנסה לקדם את הרעיון שלו לתת הטבת מס למאיון העליון, בטענה שאם תינתן – זה יכניס כסף רב למדינה בשעה קשה זו.לעומתו, אנחנו פועלים כמו שעון מכוון, אז פנינו שוב לשר האוצר, בדרישה שימנע את המתנה של שמחון למאיון העליון, ושיקבל ויקדם את ההצעה של רשות המסים כיצד ניתן לפתור את הבעיה מהשורש. למעמד הביניים לא מוותרים על מסים, למה לעשירים ביותר כן? חזקו את הגב של הלובי הציבורי שנלחם למען האזרח הקטן – https://ow.ly/LmbG50SEV4b
***
בעקבות המלחמה נוצרו גירעונות עצומים בתקציב המדינה, וכדי להתמודד איתם הממשלה תהיה חייבת להעלות מסים ולקצץ בשירותים. נושאי הנטל העיקרי של העלאות המסים, ומי שנפגעים מהקיצוץ בשירותים, הם מעמד הביניים והעשירונים הנמוכים. בדיוק בתקופה הזו, פרופ' אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, מציע שוב לתת מתנה לחברי המאיון העליון אם יפסיקו לדחות את תשלומי המס שלהם באמצעות השארת הרווחים בחברות שבעלותם. המונח השגור לרווחים האלה הוא "רווחים כלואים", אבל למעשה מדובר ב"מסים כלואים", שבעלי החברות נמנעים מלשלם. זוהי פרקטיקה שבה במקום למשוך את הרווח ולשלם עליו מס, הם משאירים אותו בחברה, מרווחים עליו ריביות בפיקדונות וניירות ערך, ואת המס הם יואילו בטובם לשלם כשיתנו להם הנחה.
זה בדיוק מה ששמחון מבקש לעשות עכשיו – להיכנע ללחץ של אותם דוחי מיסים מהמאיון העליון, שמנצלים את מצבה של המדינה בעת מלחמה ואומרים: "תנו לנו הנחה, או שלא נשלם מס ותהיו חייבים להעלות מיסים אחרים". זה כבר עבד להם בעבר, וזה עשוי לעבוד להם גם הפעם.
אבל הפעם, רשות המסים וגורמי המקצוע במשרד האוצר לא רק מתנגדים נחרצות להטבה, אלא גם יש להם הצעה טובה יותר איך לגרום לבעלי ההון להפסיק לכלוא את המסים האלו – מי שלא ימשוך רווחים, וגם לא ישקיע אותם חזרה בעסק שלו כדי להצמיח ולהגדיל אותו, ישלם עליו ריבית למדינה. ככה, יהיה תמריץ לבעל הון שלא מתכנן להשקיע חזרה בחברה שלו, למשוך את הרווחים ולשלם את מלוא המס. ואת התוצאות החיוביות של מהלך כזה, נראה לא רק בשנת 2025, אלא מכאן והלאה.
בפניה שלנו לשר האוצר, קראנו לו לקדם בכל הכוח את הפתרון ארוך הטווח לבעיית המסים הכלואים, ולמנוע את הקידום של הטבת המס של שמחון לאנשים החזקים והמקושרים ביותר במשק.
***
תרמו סכום חודשי לבחירתכם או תרומה חד פעמית כדי לחזק את כוחו של האזרח הקטן, וכדי שכל משלם מיסים בארץ יהיה שווה בפני השלטון – בלי הנחות ובלי הטבות

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן