אם חברות הגז מפעילות עליך יוזרים פיקטיביים, אתה כנראה עושה משהו נכון

לחברות הגז השפעה רבה על התקשורת הישראלית, משליטה בערוצי טלוויזיה ועד לקשרים בעיתונות ובאתרי חדשות. וכעת יש רובד נוסף – רשת יוזרים פיקטיביים ברשתות החברתיות, המהללת את בכיריהם ותוקפת את יריביהם, כלומר אותנו.

הכל התחיל כשכלכליסט – העיתון הכלכלי של קבוצת ידיעות בשליטת נוני מוזס, שהיה בקשרים עסקיים עם יצחק תשובה – פרסם כתבת יח"צ מלטפת ומפרגנת למנכ"ל קבוצת דלק עידן וולס. כשצייצנו על כך בביקורתיות, זכינו בשטף תגובות מצד יוזרים שנראו פיקטיביים.

התעמקנו בנושא יחד עם אנשי פייק ריפורטר שחוקרים הונאות ברשת, וגילינו רשת יוזרים פיקטיביים שפועלת במספר רשתות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם) כדי לטפח את התדמית של קבוצת דלק ובכיריה.

מדובר בעוד דוגמא לרצון של בעלי אינטרסים עסקיים לשלוט בשיח התקשורתי, ובכך להעצים את השפעתם על מקבלי ההחלטות ולתקוף את מי שמנסה לייצג את הציבור. קראו עוד על העניין בכתבתה המעולה של רפאלה גויכמן (קישור בתגובה הראשונה).

חזקו אותנו מול מונופול הגז – הצטרפו ללובי הציבורי https://bityl.co/7UDW

#הוןשלטוןגז

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן