כשהגלים שקטים, המחירים נוסקים

חברות המזון טוענת שאין להן ברירה, הן פשוט חייבות להעלות מחירים בעקבות "ההתייקרויות המתמשכות" בחומרי הגלם. אנחנו אומרים שכשאין תחרות, כל חברה עושה מה שבא לה, כי מי יגיד לה אחרת? צפו בהסבר של עו"ד רחל גור, מנהלת תחום ממשלה בלובי, בתוכנית משחקי הכיס:
בואו נקח כדוגמה את חברת שטראוס, אשר לפי הנתונים מעלה מחירים למרות הרווחיות הנאה שלה, שמציגה כבר שנים מגמת עלייה. למה? כי היא יכולה. ככה פשוט. בשוק לא תחרותי, לא סופרים את הצרכן.
הרווח הגולמי של שטראוס, שעמד בשנת 2007 על 37%, הלך ועלה ל-40% בשנת 2021. ומה עם הרווח התפעולי? עלה מ-8% בשנת 2007 ל-15.1% בשנת 2021. כמובן שבשנת 2022 הנתונים מלמדים על ירידות חדות, בעקבות ממצאי סלמונלה במפעל השוקולד של שטראוס, אבל למה שהציבור ישלם את הכשלים הניהוליים של החברה?
מה עם מחירי הסחורות? מסתבר שלאורך 12 השנים, בהן שטראוס מתהדרת שהיא לא העלתה מחירים אלא רק ספגה התייקרויות, היא דווקא נהנתה גם מירידה במחירי סחורות כמו סוכר, חלב ועוד – ירידות שלא גולגלו לצרכן הקטן, אלא רק הגדילו את הרווחיות שלה. שטראוס התרגלה לרווחיות הגבוהה, ולא מוכנה ללכת אחורה.
כעת, אחרי עלייה מסוימת במחירי הסחורות, בכדי להשיג את אותה הרווחיות הגבוהה שאליה התרגלה, שטראוס "נאלצת" להעלות מחירים. אז האם שטראוס באמת חייבת להעלות מחירים או שהיא מנצלת את מעמדה כחברת ענק בשוק המזון הלא תחרותי הישראלי? לטיפולה של ממשלת ישראל.
הצטרפו אלינו עוד היום כדי לתת גב למאבק הציבורי למען ההקלה ביוקר המחייה https://bit.ly/3MQRNvl

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן