דיפלומט שוב מנסה להעלות מחירים על הגב שלנו

חברת דיפלומט, היבואנית הבלעדית הענקית הודיעה שבעוד יומיים היא תייקר משמעותית את מגוון המוצרים שהיא מספקת, כמו קפה ג׳ייקובס, טונה סטארקיסט, שמפו הד אנד שולדרס, עוגיות אוריאו ומוצרי היגיינה נשית של אולוויז. למה דיפלומט מייקרת את מוצריה בעשרות אחוזים? כי היא יכולה.

כבר היינו בסיפור הזה לפני כמה חודשים, אז אנחנו יודעים בדיוק כיצד היא תנסה לתרץ את המהלך. אבל אנחנו, לא ניפול בפח:

עליית מחירי השינוע? לאחרונה הם דווקא במגמת ירידה.
התחזקות הדולר? אם כך, למה כשהדולר נחלש לא קיבלנו הוזלה?
פגיעה ברווחים? לא ממש. לפי הדוחות הכספיים שמפרסמת החברה, דיפלומט חתמה את הרבעון הראשון של 2022 עם עלייה של 6% במכירותיה בישראל, בעוד ששוק המזון ומוצרי הצריכה ירד באותה תקופה ב-4.5%, וגם הרווח התפעולי של דיפלומט עלה ב-4%, ל-24.7 מיליון ש״ח.

במילים אחרות, אנחנו הפרה החולבת של דיפלומט.

הכסף הזה אפילו לא נשאר בקופת החברה עצמה, אלא הולך ישירות לכיס של המנכ״ל ובעל השליטה, נעם וימן, שמשך מהחברה בשנה שעברה לא פחות מ-46 מיליון ש“ח על שכר ודיבידנדים. גם אשתו, שני בניו והחתן שלו, קיבלו בחברה ג’ובים מפנקים, ורק המשכורת של וימן ומשפחתו מהווה לא פחות מ-5% מרווחי החברה. אז שלא יספרו לנו סיפורים על "התייקרויות בתשומות העולמיות". יש פה ניסיון לשמר את רמת הרווחיות המופרזת של בעלי ההון, כשאנחנו נשלם את החשבון בסופר.

לפני מספר חודשים, כשדיפלומט הודיעה על העלאת מחירים, הציבור פתח במחאה ותוך ימים ספורים, היבואנית הגדולה התקפלה. דיפלומט תצטרך להבין גם הפעם, שהציבור הישראלי הוא לא פראייר, ושאנחנו לא נשב בשקט ולא נשלם מחירים מופקעים, רק כי נועם וימן מעוניין להגדיל את הרווחים השמנים שלו.

העלאת המחירים הזו מסוכנת, לא רק בגלל הפגיעה הנקודתית במחירי המוצרים הללו, אלא גם בגלל החשש שחברות נוספות ינצלו זאת ויצטרפו למהלך, ולכן אנחנו מתכוונים לעשות הכל כדי לעצור אותה.

רוצים אותנו בחזית מול היבואנים הגדולים – הצטרפו https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןיבוא


Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן