מה לעזאזל המחיר של המוצר הזה?


מה לעזאזל המחיר של המוצר הזה?

יום אחרי שפרצה המלחמה, רשתות המזון והפארם קיבלו הטבה שהן ניסו להשיג במשך שנים – ביטול החובה לסמן מחירים על גבי המוצרים. לאחר מכן, קבעו שהן יהיו פטורות מחובת הסימון רק אם המחיר יוצג בשלט ברור על המדף (ולא על כל מוצר ומוצר), אבל הגיעו אלינו פניות רבות שגם בחובה הזו הרשתות לא עומדות.

חוסר סימון המחירים על המוצרים פוגע בנו כצרכנים, שפשוט לא יודעים כמה עולה המוצר אותו אנחנו רוצים לקנות. אנחנו נדרשים לגשת לקופה כדי לברר את המחיר של כל מוצר ומוצר, ובכך בעצם הולך ומסתבך תהליך ההשוואה בין מחירי המוצרים. דווקא בתקופה שבה כולנו בבית יותר מהרגיל, וההוצאות על מזון עלו – הפגיעה בסימון המחירים מאפשרת לרשתות להעלות את המחירים יותר בקלות.

כבר שנים שרשתות המזון מנסות לבטל את חובת הצגת המחירים, בטענה שכדי להדביק מדבקת מחיר על כל מוצר ומוצר הם נאלצים לשכור עובדים נוספים, וההוצאה הזו ״מתגלגלת״ למחירים של המוצרים. אלא שבשבועות האחרונים אכן אין מדבקות על המוצרים, ואם נראה לכם שיש הוזלה במחירים – אז תחשבו שוב.

ההנחיה הזו יצאה במפתיע דווקא מהרשות להגנת הצרכן, שאמורה לדאוג לצרכנים, והיא עתידה להימשך עד יום ראשון, אז רשתות המזון והפארם יצטרכו לחזור ולסמן את המחירים. פנינו אליה בבקשה שלא יהיו דחיות נוספות (מועד הסיום של ההנחיה כבר נדחה פעמיים), ושהחל מיום ראשון הקרוב תתחיל אכיפה כלפי רשתות שלא מסמנות את המחירים על המוצרים, זאת כדי למנוע ״שיטת מצליח״ מהרשתות.

דווקא בעת של מלחמה, חשוב שיהיה מי שידאג לצרכנים. אנחנו כאן – ויש על מי לסמוך.

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן