מונופול קוקה-קולה שולט במחירי המשקאות

מונופול קוקה-קולה בישראל, שייך לאחת מהקבוצות העסקיות החזקות במדינה – קבוצת ורטהיים ששולטת בבנק מזרחי טפחות ובערוץ "קשת 12", לצד תחום המזון והמשקאות. מלבד מותגי קוקה-קולה ופיוז-טי, האימפריה כוללת את מותג המים נביעות; מותגי הבירות קרלסברג, טובורג ועוד; מוצרי החלב של טרה; פריגת; ומשק צוריאל.

שליטה בשלל מותגים בתחום המזון והמשקאות, בשילוב של כוח תקשורתי דרך ערוץ 12, וכוח פיננסי דרך בנק מזרחי טפחות, הופכים את קבוצת ורטהיים ואת קוקה קולה לאימפריה עסקית אימתנית. לא רק זה, ריבוי המוצרים שהיא מחזיקה בסל שלה מאפשר לה להכתיב לרשתות השיווק מחירים, מיקומי מדף ועוד – מדובר באימפריה שיכולה להזיז את השוק לטובת שורת הרווח שלה, על חשבונכם.

תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם משלמים 33 ₪ על שישיית קרלסברג, שעולה 19 ש"ח באירופה.
אבל קוקה-קולה לא לבד בהיותה חלק מהבעיה – תנובה, יוניליוור, ושטראוס שם איתה. הגיע הזמן לפרק את ענקיות המזון – לא לאפשר ליצרני מזון להיות מונופולים במספר תחומים, לדוגמה גם בחלב וגם בשתיה קלה.

אנחנו פועלים בימים אלו מול הצוות הממשלתי שהוקם לבחינת הריכוזיות בענף המזון – הצטרפו ללובי הציבורי ותנו לנו גב מול מקבלי ההחלטות https://lobby99.org.il/join


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן