רוצים לעקוף את הפקק?

אין בזבוז זמן גדול יותר מעמידה בפקק במכונית בדרך לעבודה. אי אפשר לעשות כלום חוץ משיחות טלפון שמרביתן מתארכות שלא לצורך פשוט כדי שמישהו יסייע לנו "להעביר את הזמן בפקק".

אם אתם רוצים לעקוף את הפקק, כל מה שצריך הוא לקחת אוטובוס שנוסע, בנסיעה רצופה על נתיב תחבורה ציבורית בדרך לעבודה. כך תוכלו לנופף לשלום לכל המכוניות שעומדות בפקק בנתיב לצידכם או פשוט לקרוא עיתון/ לעבוד, בזמן שמישהו אחר נוהג.

רק מה הבעיה? מעטים הם האנשים שיש להם במסלול הנסיעה לעבודה אוטובוס בתדירות גבוהה שגם נוסע על נתיב תחבורה ציבורית ועוקף את הפקק.

כדי לשכנע את מקבלי ההחלטות שאפשר ליצור אלטרנטיבה לנסיעה ברכב הפרטי, ציירנו את מפת נתיבי התחבורה הציבורית הנדרשים על כבישים בינעירוניים, יחד עם הארגונים 15 דקות ופיוצ'ר מוביליטי. המשמעות של סימון וסלילה של נתיבי תחבורה ציבורית חדשים היא יצירת רשת נת"צים שהאוטובוסים יסעו עליהם במקום לעמוד בפקק.

פנינו בימים האחרונים לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ וביקשנו ממנו להרחיב את פרוייקט "נתיב פלוס" ולסמן נתיבי תחבורה ציבורית על נתיבים קיימים בכבישים ברחבי הארץ בהם כביש תל אביב ירושלים וכביש 4 מאשדוד. ביקשנו משר התחבורה גם לזרז פרוייקטים תקועים של סלילת נתיבי תחבורה ציבורית חדשים בכבישים 5 ו-65.

הנתונים מראים שנתיבי תחבורה ציבורית מקצרים משמעותית את זמן הנסיעה באוטובוס. במקביל לסימון נתיבים חדשים יש כמובן צורך להעלות את תדירות האוטובוסים על הנתיבים האלה. זו בדיוק הדרך להפוך את התחבורה הציבורית לאטרקטיבית לנוסעי הרכב הפרטי, אחרת הם ימשיכו לבזבז את הזמן בפקק.

רוצים לסייע לנו להוציא את ישראל מהפקקים? הצטרפו ללובי 99: https://bit.ly/2sqcp8u

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן