בשבוע הבא הכנסת חוזרת לפעילות אחרי הפגרה

בשבוע הבא הכנסת חוזרת לפעילות אחרי הפגרה. למרות חוסר-הוודאות לגבי המצב הפוליטי, הלוביסטים הציבוריים שלנו (בתמונה) כבר ערוכים לכל מצב. הנה חלק מהדברים שאנחנו מתכוונים לקדם לטובת הציבור בתקופה הקרובה:
• נקדם הצעת חוק שתסדיר את עבודת הלוביסטים מול משרדי הממשלה – נשמע הכי בסיסי אבל כיום עבודת הלוביסטים מוסדרת רק כשמדובר בכנסת (צריכים לקבל אישור כניסה כלוביסטים לכנסת, להירשם כלוביסטים לדיונים וכו׳) ומול משרדי הממשלה הכל פרוץ.
• שני מהלכים גדולים בתחום הייבוא אמורים להגיע לשולחן הכנסת: האחד הוא הצעת חוק שמטרתה למנוע פעילות אנטי-תחרותית של יבואנים רשמיים כנגד יבואנים אחרים; והשני הוא הכניסה לתוקף של הרפורמה בייבוא שאמורה לפתוח את השוק לתחרות. תהיו בטוחים שהלוביסטים של היבואנים הגדולים יעשו מה שבכוחם כדי לסכל את המהלכים האלו. אנחנו נהיה שם מהצד השני כדי לוודא שהם לא יצליחו.
• התקנות שמסדירות את דמי הניהול שאנחנו משלמים בפנסיה צפויות להגיע לוועדת הכספים, ואנחנו נהיה שם מול הלוביסטים של חברות הפנסיה כדי לשמור על הכסף שלנו.
• נמשיך לעבוד מול הצוות במשרד האוצר שהוקם לבחינת הריכוזיות בשוק המזון. חברות המזון הגדולות לא ישמחו מזה, אבל אנחנו מקווים שהמצב הפוליטי יאפשר את קידום התיקונים הנדרשים עוד בחוק ההסדרים הקרוב, לצד מהלכים נוספים עליהם אנחנו עובדים.
• נמשיך לקדם את היערכות הממשלה לסיום הזיכיון של חברת כימיקלים לישראל (שבשליטת עידן עופר) בים המלח. נקבע כבר דיון בנושא באחת מוועדות הכנסת, ואנחנו נהיה שם לצד המשך העבודה שלנו בנושא ״מאחורי הקלעים״.
כמיזם שכל התקציב שלו מגיע ממימון המונים מהציבור הרחב – אנחנו צריכים אתכם/ן איתנו כדי שנוכל לקדם את כל המהלכים האלו, ועוד רבים אחרים, מול ההתנגדות הצפויה מצד הלוביסטים של הגופים החזקים במשק. הצטרפו אלינו עכשיו: https://lobby99.org.il/join

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן