ישראל עומדת בפני משבר תחבורתי הולך ומחריף – פקקי תנועה הפכו לחלק בלתי נפרד מהיומיום, גובים מחיר כבד מהמשק ומהציבור. הפתרון האפקטיבי ביותר הוא תחבורה ציבורית מתקדמת, אמינה ונגישה – אך המדינה כשלה בעקביות בקידומה. במשך עשורים, התקציבים והעדיפות הממשלתית הופנו לרכב הפרטי ולסלילת כבישים, בעוד התחבורה הציבורית נותרה מוזנחת: לא מתואמת, לא תדירה, ולא נוחה. לובי 99 פועל לשינוי סדר העדיפויות – כדי שתהיה חלופה אמיתית לרכב הפרטי.
הישגים
בזכות לחץ שהפעלנו הרשות לתחבורה ציבורית קיבלה מעמד של יחידת סמך, דבר שמאפשר לה יותר עצמאות ומקטין ניגודי אינטרסים בתוך משרד התחבורה.
משרד התחבורה אימץ את עמדתנו לפיה אין לאשר חלוקת דיבידנד בהיקף של חצי מיליארד ש"ח, כל עוד לא מבוצעות השקעות מספקות בשיפור השירות. בעקבות ההתנגדות, הוחלט לצמצם את הדיבידנד בכ-30%.
רשות התחבורה הציבורית שיפרה את סדרי העדיפויות במכרזים של חברות האוטובוסים בעקבות בקשה שלנו, ומשנה את מאזן התמריצים של המפעילות כך שהם לא יתבססו על כמות הקילומטר שנוסע האוטובוס בלבד אלא גם על כמות הנוסעים, מה שיתמרץ את החברות להגיע בזמן, לשפר את השירות ולא לדלג על תחנות.
הודות להצעת חוק שהגשנו לקביעת תקן ראוי לתחנות אוטובוס, העביר משרד התחבורה עשרות מיליוני ש”ח להקמת סככות בכל תחנות האוטובוס ברחבי הארץ.
פעלנו מול מִנהל התכנון, שפרסם לאור פעילות זו הנחיות לתכנון ערים ושכונות, שמאפשרות שימוש יעיל ונרחב בתחבורה ציבורית.
נכנסו לשימוש האפליקציות החדשות לתשלום בתחבורה ציבורית, למרות הלחצים שהפעילו הלוביסטים של ״רב-קו״.
אומצה ״עסקת החבילה״ שקידמנו, שבה תינתן תוספת של מיליארדי ש”ח לתקציב התחבורה הציבורית תמורת הטלת ״אגרת גודש״ לשם הפחתת הפקקים בגוש דן, וזאת החל מ-2024.
העשייה
נמשיך לפעול למען שיפור השירות בתחבורה הציבורית על ידי שיפור התמריצים למפעילות.
נפעל לקידום מודל "רשויות מטרופוליניות"- האצלת סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי לשיפור וייעול שירותי התחב"צ כנהוג בעולם המערבי.
נדחוף לקידום עצמאות הרשות לתחבורה ציבורית כדי שתוכל לבצע מהלכים מקצועיים ללא התערבות פוליטית.
הארגון היחיד שמקדם את האינטרס למען הציבור הרחב!
לובי 99 הוא הארגון היחיד שפועל רק על סמך דמי החבר שלכם. כל סכום משמעותי! הצטרפו ל- 17,200 חברי לובי, תומכים קבועים בפעילותנו.