תחבורה ציבורית
העומס בכבישים בשנים האחרונות הפך למכת מדינה. הפתרון לבעיית הפקקים הוא יצירת חלופה ראויה לנסיעה ברכב הפרטי - תחבורה ציבורית טובה ואיכותית. אלא שלא זה המצב. התחבורה הציבורית בישראל איננה נוחה, אמינה או תדירה דיה, מכיוון שלאורך השנים ניתנה עדיפות לרכב הפרטי ולסלילת כבישים.
* יש להדגיש כי איננו עוסקים בנושא תחבורה ציבורית בשבת, כיוון שאיננו מטפלים בסוגיות של דת ומדינה.
מהי תחבורה ציבורית?
הישגים
- אומצה ״עסקת החבילה״ שקידמנו, שבה תינתן תוספת של מיליארדי ש”ח לתקציב התחבורה הציבורית תמורת הטלת ״אגרת גודש״ לשם הפחתת הפקקים בגוש דן, וזאת החל מ-2024.
- נכנסו לשימוש האפליקציות החדשות לתשלום בתחבורה ציבורית, למרות הלחצים שהפעילו הלוביסטים של ״רב-קו״.
- הודות להצעת חוק שהגשנו לקביעת תקן ראוי לתחנות אוטובוס, העביר משרד התחבורה עשרות מיליוני ש”ח להקמת סככות בכל תחנות האוטובוס ברחבי הארץ.
- פעלנו מול מִנהל התכנון, שפרסם לאור פעילות זו הנחיות לתכנון ערים ושכונות, שמאפשרות שימוש יעיל ונרחב בתחבורה ציבורית.
העשיה
- נמשיך לקדם תחבורה ציבורית יעילה ומהירה על ידי קידום נתיבי תחבורה ציבורית.
- נאבק בניסיון לבטל את מסופי האוטובוסים הזמניים שחיוניים לקידום תחבורה ציבורית יעילה.
- נפעל לשפר את מכרזי האוטובוסים בהן זוכות חברות פרטיות להסעת המונים כדי לשפר את השירות לנוסעים.