בשורה מרה ליבואניות המונופוליסטיות – משרד הבריאות חוזר לצד של הציבור

לאחר תקופה ארוכה בה הכניסו לרפורמה בייבוא של מוצרי פארם מקלות בגלגלים, נפגשנו עם סגן שר הבריאות החדש, ח"כ משה ארבל, ושמחנו למצוא אוזן קשבת והתחייבות להילחם למען יישום והרחבת הרפורמה שתקל על ייבוא של מוצרי פארם ובכך להוזלת מחיריהם.

הרפורמה להקלה בייבוא של מוצרי פארם, המכונים תמרוקים, שעברה כחלק מרפורמת הייבוא המורחבת בחוק ההסדרים האחרון, הייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023 ולצמצם בירוקרטיה מיותרת המובילה למחירים יקרים. אבל היבואנים הבלעדיים נעמדו על רגליהם האחוריות והפעילו מסכת לחצים על שר הבריאות הקודם וביומו האחרון לתפקיד הוא קיבל החלטה לדחות את יישום רוב חלקי הרפורמה.

גם במהלך הדיונים עצמם נציגי משרד הבריאות עשו כל שביכולתם כדי לצמצם את היקף הרפורמה. בחלק הראשון של הרפורמה שכן נכנס לתוקף בראשון בינואר, כלולים רק 15 סוגי תמרוקים כמו דאודורנט אלומיניום, לק ופודרה דחוסה. ומה נשאר בחוץ? מוצריהם של היבואניות המונופוליסטיות שלא מוכנות לשחרר את אחיזת החנק שלהן מהשוק – כמו סכיני הגילוח של 'ג'ילט' המיובאים על ידי חברת דיפלומט או משחת השיניים של 'קולגייט' המיובאת על ידי חברת שסטוביץ.

החלק העיקרי של הרפורמה בייבוא, המתמקד בייבוא רשמי של כלל התמרוקים, מתוכנן להיכנס לתוקף ככל הנראה באמצע שנת 2023, אך כבר מעכשיו ניתן לזהות את המניפולציות של היבואניות המונופוליסטיות. המרכזית בהן היא הדרישה לחשוף את הריכוז המדויק של כל הרכיבים בתמרוק המיובא. אתם מכירים חברה שתהיה מוכנה לחשוף את המתכונים המדוייקים לתמרוקים שהיא מייצרת? זה ממש סוד מסחרי ודרישה שלא קיימת באף מדינה, ולדרוש את זה מהן פשוט יחסום כל אפשרות של ייבוא ותחרות בשוק. בדיוק כפי שמתאים לדיפלומט ושסטוביץ.

אנו מקווים שרוח המפקד החדשה במשרד בריאות תשנה את המצב העגום הזה ובמקום להידחות, הרפורמה תיושם במלואה ואף תורחב. אין שום סיבה שהציבור הישראלי ימשיך להיות שבוי בידי מספר יבואנים בלעדיים וישלם עשרות אחוזים יותר על מוצרי פארם בסיסיים כמו משחת שיניים וסכיני גילוח.

לכן, פנינו לסגן שר הבריאות בבקשה להפגין אומץ מול הלחצים הכבדים של היבואנים הבלעדיים ולקדם ולהרחיב את הרפורמה בייבוא תמרוקים, כי לציבור כבר נמאס לשלם ביוקר על מוצרי פארם וטואלטיקה בלי סיבה מוצדקת.

אם גם לכם נמאס לשלם ביוקר על מוצרי פארם, חזקו אותנו במאבק לפתיחת שוק הייבוא לתחרות והצטרפו אלינו: https://bit.ly/3ksDDpW

#הוןשלטוןייבוא


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן