הפעילות של לובי 99 בתחום התחבורה הציבורית נמשכת כל הזמן, והפעם נעדכן בפתרונות שאנו מקדמים לטובת התפתחות התחבורה הציבורית בישראל. כאשר 80% מהציבור מעדיף להשתמש ברכב הפרטי, בגלל מדיניות הממשלה לתעדוף הרכב על התחב״צ, והפקקים רק הולכים ומחמירים, כולנו משלמים על זה מחיר כבד – בזמן, בתסכול ובכסף רב שעולה לנו ולמשק. בתקופה האחרונה נפגשנו עם מנהל הרשות לתחבורה ציבורית והצוות שלו ובין היתר הבהרנו את חשיבות קידום רשויות התחבורה המטרופוליניות, פנינו למשרד התחבורה כדי לדרוש לשנות את שיטת המכרזים של מפעילות התחבורה הציבורית, והגבנו לטיוטה להקטנת התעריף המוגדל של הקנסות. גם אתם מתוסכלים מהתחבורה הציבורית במדינה? הצטרפו ללובי הציבורי – https://bit.ly/3xIm7F0
***
כדי שהציבור יזנח את הרכב הפרטי, צריך שהמדינה תקבל החלטה להשקיע בתשתיות טובות יותר. לשם כך, נפגשנו פעם נוספת עם מנהל הרשות לתחבורה ציבורית והצוות שלו, ושוחחנו על השינויים הנדרשים בסנכרון מערכות התחבורה הציבורית, חשיבותם של קווי שירות אסטרטגיים וביטול קווים לא יעילים ומבוזבזים, הקמת נת"צים אופטימליים, חוויית המשתמש מול הפקחים ועוד. התרשמנו כי הרשות תחבורה ציבורית אכן פועלת לשיפור וערה לרחשי הציבור ואנו עובדים מולם על הפתרונות הנדרשים.
כדי שיוכלו לנהל ולתכנן תחבורה ציבורית אזורית באופן מיטבי, אחד הפתרונות הדחופים ביותר לקידום הוא הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות, וחקיקה בנושא מתמסמסת כבר שנים. אנו מפעילים לחץ על נציבות שירות המדינה להעניק לרשות לתחבורה ציבורית מעמד של גוף סמך ולאפשר לה יותר עצמאות, כדי שתוכל להקים רשויות תחבורה מטרופוליניות ולהאציל להן סמכויות, בהתאם להחלטת ממשלה משנת 2011.
כדי להעלות את כמות הנוסעים באוטובוסים, צריך לשפר את השירות. אנו פועלים מול משרד התחבורה כדי לשנות את שיטת המכרזים של מפעילות התחבורה הציבורית, כך שהמכרז יתמרץ אותן לתת לנו שירות טוב יותר. נפגשנו עם החברה שאחראית על כתיבת המכרזים, "עדליא", ואנו ממשיכים בסיעור המוחות לצורך הטמעת השינויים הנדרשים.
גם בנושא הקנסות פעלנו – כי למרות שהתיקופים הם כלי חשוב עבור משרד התחבורה לצורך תכנון עתידי, לא נעים לקבל קנס על אי תיקוף, כאשר הנסיעה כבר שולמה. משרד התחבורה פרסם להערות הציבור טיוטה להקטנת התעריף המוגדל (הקנס), לסכום של 50 ₪, עבור נוסעים שיש להם מנוי נסיעה או שהם פטורים מתשלום. אנחנו הגבנו שבוע שעבר לטיוטה וציינו שאנו תומכים בהקטנת התעריף המוגדל אך מבקשים שהוא יהיה נמוך יותר, בדומה לנהוג במדינות אחרות שנבחנו.
***
נמשיך להיאבק למען תחבורה ציבורית ראויה, כי אין לנו דרך אחרת. הכנסו לקרוא על פעילות הלובי ועזרו לנו לגדול.