האתר שלנו נמצא בתהליכי שדרוג, גלו סלחנות אם נתקלתם בבאג כלשהו

בלוג עדכונים שוטפים >>

משבר האנרגיה בישראל: מחסור בגז באופק

משבר האנרגיה בישראל: מחסור בגז באופק

ישראל עלולה לאבד את עצמאותה האנרגטית בתוך שני עשורים, אנחנו יודעים שזה נשמע כמו תקליט שבור של לובי 99, אבל הפעם מדובר בהתרעה של מבקר המדינה בדוח הנוקב אותו פרסם השבוע. ובדיוק כפי שהתרענו, אינספור פעמים – שתוך שני עשורים נעבור למחסור בגז הטבעי והמדינה תהיה במשבר אנרגיה, הפעם זה מגיע מדוח רשמי של המבקר. נזכיר שהגז הטבעי מספק כ-75% מהחשמל בישראל, כלומר מחיר הגז הטבעי עולה = מחיר החשמל שכולנו משלמים עולה. כיום ישראל נהנית מעושר של שלושה מאגרי גז פעילים, ולכן בשנים האחרונות כשמחירי החשמל בעולם השתוללו, אצלנו המחירים נותרו נמוכים ויציבים. אבל הגז יתחיל להיגמר – כפי שגם מבקר המדינה מציין, תוך שני עשורים, ונעבור למחסור בגז טבעי. למעשה המבקר מראה שהמדיניות שמשרד האנרגיה מקדם, כפי שהן עלו מהמלצות הביניים של ועדת דיין, הוועדה הבינמשרדית לבחינת מדיניות הגז הטבעי, שומרת למשק המקומי פחות גז ממה שנדרש לעשורים הקרובים. במקביל, משרד האנרגיה אישר עסקת ייצוא גז עצומה למצרים, שכבר משפיעה על המחירים במשק, עוד לפני שיש מסקנות סופיות. כל זה נעשה מתוך תקווה שיימצא עוד גז, והרבה. אלא שבמציאות – לא נמצא שום מאגר גז חדש. המבקר מראה איך במשך עשור הניסיונות להביא יזמים לחפש גז חדש – כשלו. עוד הטבות, עוד מכרזים, עוד הצהרות – אבל בלי עוד לוויתן. הגז שנותר בים ככל הנראה ברובו פזור במאגרים קטנים שלחברות הגז לא יהיה כדאי לפתח ולהשקיע בהם. עכשיו זה הזמן של מקבלי ההחלטות להתעורר ולהיערך ליום של אחרי הגז: קידום מהיר של חלופות, במרכזן אנרגיות מתחדשות. נמשיך לפעול למען הביטחון האנרגטי של הציבור.

הארגון היחיד שמקדם את האינטרס למען הציבור הרחב!

לובי 99 הוא הארגון היחיד שפועל רק על סמך דמי החבר שלכם.
כל סכום משמעותי!
הצטרפו ל- 20,655 חברי לובי, תומכים קבועים בפעילותנו.

עקבו אחרי הפעילות שלנו! הרשמו וקבלו ניוזלטר שבועי

אנחנו משתמשים בקוקיז! האתר עושה שימוש בקוקיז לצרכי תפעול, מדידה ושיווק. ניתן לעיין במדיניות הפרטיות.

בנקאות פתוחה

סייענו להעברת הרפורמה בבנקים, שאמורה להקל על פתיחת בנקים חדשים, והכנסנו לתוכה סעיפים רבים המקדמים את האינטרס הציבורי על פני האינטרסים של הבנקים.​