נלחמים בריכוזיות של חברות הביטוח

2.6 טריליון ש"ח זה סכום עצום של כספי הפנסיה של כולנו, ומי ששולט ומנהל את מרבית הכסף הזה הן חמש חברות הביטוח המובילות בישראל שכולנו מכירים. השליטה של אותן חברות בשווי האדיר של כספי הציבור מעניקה לבעלי השליטה והמנהלים של חברות הביטוח כוח השפעה על הכנסת והממשלה, על הגופים העסקיים ועל כלל המשק. העובדה שהשוק הזה כ״כ ריכוזי ונשלט על-ידי מספר מצומצם של חברות פוגעת בתחרות, ובסופו של דבר בכולנו.
אנחנו בלובי 99 פועלים כבר שנים במטרה לבזר את הריכוזיות של אותן חברות ביטוח ולהפוך את השוק לתחרותי יותר. אנו שמחים לבשר על צעד חשוב נוסף בדרך להצלחה – בטיוטה של חוק ההסדרים הנוכחי, שעובר לצד חוק התקציב, כלולה החלטה להקים ועדה מיוחדת שתבחן את נושא ריכוזיות הגופים המוסדיים וכן תפרסם המלצות לביזורה.
במידה ותקום הוועדה, אנחנו כמובן נציג בפניה את עמדתנו והמלצותינו המגובשות בנושא.
בינתיים, פנינו למשרד האוצר בבקשה להוסיף לחברי הוועדה נציגים מבנק ישראל – גוף מקצועי ועצמאי שאחראי על יציבות המערכת הפיננסית. בנוסף, ביקשנו להרחיב את מספר הסוגיות בהן דנה הוועדה כך שתכלול גם היבטים של השפעת הריכוזיות הזו על המשק בכללותו.
עדיין לא תומכים בארגון שעובד למענכם כל הזמן ודואג לכסף שלכם? הצטרפו עוד היום – https://bit.ly/3BBdZbd

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

בנקאות פתוחה

סייענו להעברת הרפורמה בבנקים, שאמורה להקל על פתיחת בנקים חדשים, והכנסנו לתוכה סעיפים רבים המקדמים את האינטרס הציבורי על פני האינטרסים של הבנקים.​

דילוג לתוכן