‎לשר האוצר יש קלף שיכול לחסוך מאות מיליוני שקלים במחירי הריביות באשראי

‎ברפורמה בענף הבנקאות לפני 6 שנים, הבנקים הגדולים הופרדו מחברות האשראי, אך כאל קיבלה החרגה בהיתר מיוחד ונותרה בבעלות דיסקונט. כעת, יש לשר האוצר את הסמכות לבטל את ההחרגה, כלומר להפריד בין דיסקונט לכאל, דבר שצפוי להגביר את התחרות בענף הבנקאות ובכך להקל על יוקר המחייה באמצעות חיסכון של מאות מיליוני שקלים בתשלומי ריבית לבנקים.
‎אנו קוראים לשר האוצר לממש סמכותו זו, לאחר שגם בנק ישראל אימץ את עמדתנו בנושא, ובכך ימלא תפקידו וידאג לכיס של כולנו.

‎כחלק מהרפורמה להגברת התחרות במערכת הבנקאית, שהיינו שותפים להובלתה, הכריחו את שני הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי, להיפרד מחברות כרטיסי האשראי שבבעלותם, ישראכרט ומקס (לאומי קארד לשעבר). לבנק דיסקונט התירו להמשיך להחזיק בחברת כ.א.ל מתוך תקווה שביחד, הם יפעלו כשחקנים תחרותיים ויציעו הלוואות בריבית אטרקטיבית לציבור. לא מפתיע, אך המציאות הוכיחה אחרת. בפועל, דיסקונט שמר על כ.א.ל כשחקן לא תחרותי, שמציע הלוואות לא אטרקטיביות, בריביות גבוהות ובאופן שלא מייצר תחרות עבורו ועבור הבנקים הגדולים. כך, נשמרה רמת התחרות הנמוכה, ואנחנו שילמנו ביוקר על ההלוואות שלנו בריבית.

‎הגברת התחרות בבנקים הכרחית היום יותר מתמיד לאור הזינוק בריביות שהציבור משלם על ההלוואות והאוברדרפט. לשר האוצר יש אפשרות לעשות שימוש בזכות שמקנה לו החוק ולהורות על הפרדת כ.א.ל מבעלות דיסקונט. כך תאלץ כ.א.ל, לעמוד בפני עצמה ותהיה משוחררת מהשליטה של הבנק, להתחרות בשוק האשראי הצרכני ולהציע הלוואות אטרקטיביות למשקי הבית. המהלך יאלץ גם את חברות כרטיסי האשראי האחרות – ישראכרט ומקס – להפוך ליותר תחרותיות ולהוזיל את הריביות המטורפות שמשקי הבית משלמים על האשראי שלהם כיום.

‎ בעת כזו בה הציבור קורס תחת הנטל, על שר האוצר להורות על הפרדת כ.א.ל מדיסקונט – למען הגברת התחרות ולמען הקלה על יוקר המחייה.

‎מחירי הריביות בידיים של שר האוצר וגם שלכם- הצטרפו אלינו https://bit.ly/3sueLP8


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן